Új blokkal lesznek harapósabbak a 125-ös Apriliák

2021.05.06. 09:01

Felfrissítette két 125 köbcentis modelljét az Aprilia. Az RS 125-höz és a Tuono 125-höz ráadásul ezúttal nem is csak ímmel-ámmal nyúltak, hanem egy jelentősebb átdolgozásnak vetették alá. Megváltozott a külső, de ennél fontosabb, hogy a blokkot, a motorvezérlő egységet, valamint a műszereket is módosították.

A leglényegesebb változás a blokkot érinti, a gyáriak szerint ugyanis teljesen úgy egyhengerest kapott a két modell. Átdolgozták az égésteret, a hengerfejet, módosítások történtek szívó- és kipufogó oldalon egyaránt. Nem maradt érintetlen a fojtószelepház, valamint a kipufogórendszer sem. Ezeknek és az új ECU-nak köszönhetően kedvezőbb nyomatékgörbét kapunk a 15 lóerős teljesítmény mellé.

Ami a külsőt illeti, mindkét modellt igyekeztek az aktuális márkaarculathoz igazítani. A Tuonónak magasabb lett a szélvédője, és hangsúlyosabbá vált a fél-idomos megoldás, ezzel is próbálták közelebb vinni megjelenését a nagyobb rokonokhoz. Az RS 125 pedig új fényezéseket-matricázásokat kapott. Különmodellként MotoGP-replika is rendelhető, azon szériatartozék a gyorsváltó. A műszeregység az RS-en és a Tuonón is teljesen digitális.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.