Új alapokra helyezi hómobiljait a Polaris
Idehaza bizonyára igen szűk közönségnek cseng ismerősen a Timbersled név. Bár mi is írtunk már róluk korábban, de egyszerűen nem mifelénk él a célközönség. A 2015 óta a Polarishoz tartozó cég ugyanis terepmotorokhoz kínál olyan átépítőszetteket, amelyekkel hómobillá lehet faragni kedvenc gépünket. Most azonban szemléletet váltanak.

Ezt mutatja legalábbis a Polaris által benyújtott szabadalom, amelyet a Timbersled-vezér Allen Mangnum jegyez. A rajzokon az látszik, hogy immár nem átépítésben gondolkodnak, hanem eleve kész, kőkemény célgépet gyártanak majd. Ebből következik, hogy magát a vázat nem egy terepmotortól kapjuk, hanem kifejezetten a hóban csapatáshoz terveztek saját vázat.
Ennek köszönhetően a 450 köbcentis egyhengeres is feljebb és előrébb kerülhetett, szinte közvetlenül a kormány mögé. Maga a hátsó lánctalp meghajtása is előrébb kerül, és a jármű teljes hossza is rövidül. A futómű nem változott meg alapjaiban, azonban a hátsó rugóút az új koncepciónak köszönhetően jelentősen hosszabb lehet: 23 helyett 31 centiméteres.
A hírek szerint ezeken a terveken már nagyjából 2018 óta dolgoznak a szakemberek. Ha minden terv szerint halad, vélhetően rövid időn belül elkészülhet a sorozatgyártású változat.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.