Szemernyit sem vesztett erejéből a friss Brutale
Bemutatta a Brutale 1000 RR modellfrissített változatát az MV Agusta. Az olaszok hyper-naked gépe ezzel belépett az Euro 5-ös kibocsátási normát teljesítő modellek körébe, de szerencsére úgy sikerült elérni ezt a besorolást, hogy semmit nem vesztett erejéből, továbbra is megmaradt a 208 lóerős teljesítménye. A blokk óvatos átdolgozásakor a belső súrlódás csökkentése volt a cél, a kiáramló gázok pedig új kipufogón keresztül távoznak.
![](https://kep.index.hu/1/0/3843/38434/384348/38434845_94ad094b4faba0b39834ec20a930c014_wm.jpg)
A módosítások eredményeképpen azt ígérik, hogy változatlan teljesítmény mellett a nyomatékgörbe úgy változott, hogy alacsonyabb fordulaton erősebbnek érződik a motor. Ezt pedig éppen a mindennapi használat során érezhetjük majd. Számok tekintetében a csúcsnyomaték is ugyanúgy 116 newtonméter maradt, mint eddig.
![](https://kep.index.hu/1/0/3843/38434/384348/38434847_367b6f88f1209c8eac0ea1fb33f91717_wm.jpg)
Van viszont érdemi különbség a blokkolásgátlóban. Míg mindeddig a Bosch 9 Plus ABS rendszerét használták, most azonban Continentalra váltottak. Igaz, mindeközben a Brembo Stylema nyergeket és a 320 milliméteres féktárcsákat megtartották. Csakúgy, mint az Öhlins futóművet, bár azt mondják, ezt egy leheletnyit áthangolták, hogy a rossz minőségű utakon kényelmesebb legyen. Az elektronika és az IMU is finomodott.
![](https://kep.index.hu/1/0/3843/38434/384348/38434849_cdecb04b6336a5fc0838f13a2c766097_wm.jpg)
Az új Brutale várhatóan valamivel drágább lesz majd, mint a kifutó modell. Ez a brit árak ismeretében azt jelenti, hogy mintegy 1600 fonttal, azaz több mint 600 ezer forinttal több kerül az árcédulára.