Még élhetőbb lett a nyolcszázas Brutale
Az ezres után a nyolcszázas Brutalét is felfrissítette az MV Agusta. A márka egyik legnépszerűbb modelljének nemcsak a blokkja változott, módosítottak a vázon és egy új elektronikai csomagot is kapott. A gyártó szerint a cél az volt, hogy ne veszítsen az izgalmas karakterből, de a mindennapokban is élhetőbbé váljon a 800 RR.
![](https://kep.index.hu/1/0/3850/38506/385061/38506133_e001b6b3cc800a9c656112ec1b5759bb_wm.jpg)
A blokk tekintetében a fő cél természetesen az Euro 5-ös norma szerinti kibocsátási értékek teljesítése volt. Ezt ráadásul úgy sikerült elérni, hogy közben a 140 lóerős teljesítmény sem csökkent. Mindehhez a belső súrlódást csökkentették DLC bevonat alkalmazásával, és új kipufogót is kapott a 800 RR. Az erőátvitelt új kuplung és átfésült, kellemesebb kapcsolási érzetű váltó segíti.
![](https://kep.index.hu/1/0/3850/38506/385061/38506137_385418d28e51a27dc058b7168c00126f_wm.jpg)
Az új elektronika az olasz e-Novia cég IMU-ját használja. A motoros olyan segédleteket kap, mint a dőlésszög-érzékeny kipörgésgátló, a kanyar-ABS, az egykerekezés-gátló, valamint a rajtautomatika. Ezek működését egy joystickkal vezérelhetjük, az aktuális állapotról az 5,5 colos színes kijelzőn kapunk visszajelzést.
![](https://kep.index.hu/1/0/3850/38506/385061/38506139_92edcb50ee5f6ba33d39d0e7c20ce8bf_wm.jpg)
A módosított váz merevebb lett, mind torziós, mind hosszanti értelemben. Változtattak a hátsó futómű bekötési pontján, valamint a rugóstag hangolásán, majd ehhez igazították a motor elejét is.