Átdolgozta a Monkey-t és a Super Cubot a Honda

2021.06.21. 14:56

Átfésülte a 125-ös Super Cubot és a Monkey-t a Honda. Mindkét gép 2018-ban tért vissza az európai piacra, és igen népszerűek. Előbbi a világ legnagyobb példányszámban eladott motorkerékpárja, utóbbi pedig évtizedek óta igazi ikonnak számít.

A Super Cub új blokkjának alapját a Japánban forgalmazott Super Cub C110 motorja adja. Annak forgattyúsházát módosították, és összeházasították az aktuális MSX Grom kétszelepes hengerfejével. A 124 köbcentis egyhengeres nemcsak rugalmasabb lett, hanem erősebb is, immár 9,7 lóerős, csúcsnyomatéka 10,4 newtonméter. Változott a légszűrőház, a kipufogórendszer belsejét is átdolgozták, az eddigi egy helyett két katalizátor kapott helyet benne. A Super Cub így teljesíti az Euro 5-ös előírásokat.

Komfortosabb lett a rugózás is, emellett pedig a szériafelszereltség részévé tették az utasülést és -lábtartót. Szintén széria – ahogy eddig is – a ledes világítás, valamint az indításgátlóval kiegészített Smart Key rendszer.

Bár ugyanúgy 124 köbcentis és léghűtéses a Honda Monkey új blokkja is, de nem pontosan ugyanazt kapta meg, mint a Super Cub. A furat és a löket egyforma, más viszont a kompresszióviszony. Összességében a Super Cubnál valamivel gyengébb (9,4 lóerős), de nyomatékosabb (11 Nm) lett, ráadásul míg annál maradt a négyfokozatú váltó, a Monkey ötgangosat kapott. Végsebessége ezzel a konfigurációval 91 km/h.

A blokknál igyekeztek csökkenteni a belső súrlódást, a befecskendezést pedig a PGM-FI rendszerrel oldották meg. Katalógusadat szerint 1,5 literes fogyasztást értek el száz kilométerenként. Az Euro 5-ös normákat a korábbinál kisebb katalizátorral teljesíti a Monkey. A nagyobb terheléshez és a rossz utakhoz való alkalmazkodás érdekében hátra progresszív rugókat építettek be, itt egyébként 102 milliméter a rugóút, elöl kereken 100.

A két modellnek már a hazai ára is ismert. Míg a Monkey-t 1,489 millió forintért lehet hazavinni, addig a Super Cub valamivel olcsóbb, 1,329 millióba kerül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.