Különleges versengést hirdetett meg európai márkakereskedő-hálózata számára a Honda. A feladat az volt, hogy a jelentkezők építsenek valamit saját elképzeléseik szerint, tetszőleges stílusban a CB650R-t alapul véve. A neo-sports-café iskola szerint készült négyhengeres jó alapnak bizonyult, sok érdekes pályamunka született. A versenyen főként spanyol, portugál és francia szalonok vettek részt. A legjobb tízet már ki is választották, bárki szavazhat a kedvencére.
Végre hagynak motorozni
A platformstratégia csúcsa, de ami ennél fontosabb: kijavította az előd gyalázatát.
A madridi Motor Sport építését a hatvanas évekbeli Brabham-Honda versenyautó inspirálta, ezt erősíti a zöld-sárga festés. Egyébként a fej- és farokidom szénszálas, a kipufogó Akrapovic.

A santanderi székhelyű Hakuba Motor csapatát a japán kaizen, vagyis a jobbá, hatékonyabbá tevés motiválta. Készítettek egy egyedi, szénszálas nyerget, a hagyományos kormányt csutkakormányra cserélték. Törekedtek a letisztult összképre. Kipufogónak egy titán Arrow-t választottak.

A klasszikus café racer stílust igyekezett némi steampunkkal ötvözni a gironai Blanmoto Honda. Többnyire bárki által megvásárolható alkatrészekből építkeztek, így a Puig, a PSR, a Givi és a Rizoma termékeit használták. Újrahúzták a nyerget, másfeles alulemezből formálták az idomzatot.

A portugáliai Trofából nevezett a Mototrofa Honda csapata. A Fenix már nevében is a megújulásra utal, maga a szalon ugyanis egy 2019-ben egy tűzvész során porig égett, majd újraépült. Régebbi Honda modellek alkatrészeit használták fel újra, így lengőkart és hátsó kereket a VFR750F-től, első kereket a CBR900RR Fireblade-től kölcsönöztek. A nyereg és a farokidom saját munka. A 93-as szám egyben utal a Mototrofa 1993-as alapítására és Marc Márquez sikereire.

A toulouse-i Sagaz Honda a márka 24 órás versenyeken elért motorsportsikerei előtt tiszteleg neo-sports-café stílusú gépével. Az 1976-os RCB1000-t idézik a piros-kék-fehér fényezéssel, noha a színek arányai mások. A formavilág nagyon jól sikerült.

Az anglet-i 3C Motors a CB1000R Black Edition ellenpólusaként egy White Editiont faragott a 650-esből. Matt és fényes fehér elemeket is találunk a gépen, míg a váz, a blokk és a felnik feketéje határozott kontrasztot teremt.

A szintén francia Werther munkatársai BMX-es stílusban álmodták újra a CB650R-t. Színvilágát a fekete és az arany határozza meg, ehhez fehér oldalfalú gumikat választottak, a lámpák füstszínűek. Módosítottak a végáttételen és egy Akrapovic kipufogót szereltek fel.

A roueni AZ Moto műhelyéből érkező építés az 1969-es CB760 K0 előtt tiszteleg, annak Candy Gold fantázianevű arany fényezésére próbál rímelni. Nevéhez, a KarbOne-hoz méltón szénszálas alkatrészeket használtak, többek közt a fejidom és farokidom is ilyen. Elég látványosak a krómozott küllős fekete felnik is.

Az ADN Motos a Honda hagyományos piros-kék-fehér színkombinációjába borította flat tracker-stílusú munkáját. Vagányak a fekete-piros fűzött küllős felnik, és jól mutat az egyedi fejidom a sárga első lámpával, valamint az Acerbis kézvédőkkel.

Végül az Espace Motos a CB750 Fourhoz nyúlt vissza inspirációért. A sötétzöld fényezéshez barna bőrülést párosítottak, a tükrök a kormányvégeken kaptak helyet. Ez az összkép is eléggé rendben van.

A tíz épített gépet eredetileg a biarritzi Wheels & Waves fesztiválon mutatták volna be, ám mivel a rendezvény elmarad, online szemlét hirdettek. Szavazni a hondacustoms.com oldalon lehet.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.