Troy Bayliss sikere előtt tiszteleg a Ducati

2021.07.23. 13:06

Az ausztrál Troy Bayliss a Ducati történetének egyik legsikeresebb versenyzője. A most 52 éves klasszis 1997-ben, vagyis 18 éves korában került először a tűz közelébe, akkor még a Suzuki kötelékében. Bemutatkozott a gyorsasági-vébé 250 köbcentis géposztályában, ahol hazai futamán állhatott rajthoz. Szintén az ausztrál futamon szerepelt abban az évben a Superbike-ban.

A következő évben már a Ducatitól kapott alkalmi lehetőséget, 2000-ben pedig a sérült Carl Fogarty helyetteseként futamgyőzelmeket is szerzett. Innentől kezdve komolyan kellett vele számolni az élmezőnyben: 2001-ben bajnok lett, 2002-ben második, aztán átment a MotoGP-be. Ott futamgyőzelemig sokáig nem jutott, de dobogóig igen, legjobb év végi helyezése a hatodik volt.

A csalódást keltő 2005-ös idény után 2006-ot ismét a WSBK-ban kezdte, és a visszatérés nem is sikerülhetett jobban: ismét bajnok lett. Az már csak hab volt a tortán, hogy egy futamon ment a MotoGP-ben is: megnyerte a szezonzárót. 2008-ban újabb bajnoki címmel a zsebben vonult vissza a Superbike-tól, noha 2015-ben két verseny erejéig még visszaült a nyeregbe. 52 győzelmével a sorozat történetének harmadik legeredményesebbje, Jonathan Rea és Carl Fogarty mögött.

Éppen húsz esztendeje tehát az első, 2001-es bajnoki címnek, a Ducatinál pedig nem felejtenek. Elkészítették a Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary Editiont, ezzel tisztelegve a sikerek előtt. A dizájnt természetesen a két évtizeddel ezelőtti versenygép ihlette, és nem maradhatott le róla Bayliss 21-es rajtszáma sem. A tankon ott van az ausztrál motoros aláírása is.

A gyári Showa és Sachs futóműalkatrészeket csúcskategóriás Öhlinsekre cserélték: elöl NIX30-as fordított villára, hátul TTX36-os rugóstagra. Az akkumulátort lítiumosra, az ülést egyszemélyesre váltották, ezzel állítólag összesen három kilót takarítottak meg. A nyereg emellett piros varrást kapott, de belehímezték Bayliss rajtszámát és az olasz nemzeti színeket is. Motorikusan nincs változás: maradt a 155 lóerő és 104 newtonméter a V2-estől.

A különkiadású Panigale már rendelhető, ára mintegy 18 ezer font, vagyis bő 7,5 millió forint. Októberben kezdik a kész darabok leszállítását.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.