Lefőtt a tea: itt a Black Tea Bonfire
A Black Tea nevű kis német startup tavaly mutatta meg először Moped névre keresztelt elektromos gépét, azonban a gyártás beindításához szükséges források egy részét közösségi finanszírozással kellett előteremteniük. Azóta mintegy 600 ezer eurót, azaz bő 200 millió forintot kalapoztak össze, ezzel összeállt a költségvetés. Júliusban már el is készülhetnek az első példányok, de már nem Mopednek, hanem Bonfire-nek hívják a gépet.

Egy retrós stílusú, leginkább scramblerként meghatározható elektromos motorkerékpárról van szó, egyszerű formákkal, és azt is nehezen lehetne ráfogni, hogy behemót lenne. 18 colos kerekei Heidenau gumikat viselnek, a 31 milliméteres első villa rugóútja 200 milliméter, míg az állítható hátsó gátlók 80 millimétert rugóznak. A féket tekintve elöl-hátul 220-as tárcsát szorít a kétdugattyús nyereg.
A hátsó kerékagyba épített villanymotor nem egy erőmű a maga négy lóerejével, de rövid ideig a hétlovas csúcsot is tudja. Ellenben nyomatéka a gyáriak szerint 195 newtonméter, ami bődületesen komolyan hangzik, már-már az elírás gyanúja is felmerül. Akkupakkja 1,8 kilowattórás, ez sport módban 55, eco módban 75 kilométeres hatótávra elegendő, az üres aksit teljesen feltölteni négy óra alatt lehet háztartási 220-ból.
A tervek szerint Európában és az USA-ban is elérhető lesz a Bonfire, az első példányokat augusztusban már le is szállíthatják, de amúgy öt hónap a várakozási idő. Ezek viszont egyelőre nem futhatnak közúton, ha minden jól megy, akkor 2022 áprilisára hagyhatják jóvá a dual-sport változatot utcai használatra. Az alapár 4000 euró, de az erősebb és nagyobb hatótávú Bonfire X-ért 5300-at kérnek.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.