Könnyebb és nyomatékosabb lett a KTM RC 390

2021.09.01. 08:17

Augusztus elején már kiszivárgott néhány fotó a frissítés előtt álló KTM RC 390-ről, most pedig végre le is leplezte a viszonylag alaposan átgyúrt sportgépet az osztrák gyártó. Emellett pedig az RC 125 is megújult.

Ami a 390-est illeti, már a külső is mutatja a változást. Átgyúrták a fejidomot, teljesen más lett az első fényszóró, sokkal inkább illeszkedik az aktuális márkaarculatba. A jobb légáramlás jegyében alakították át a teljes idomszettet, és könnyebb is lekapni az egyes elemeket, ha valamiért arra van szükség.

Ha pedig már lehámoztuk a burkolatokat, azt láthatjuk, hogy a két RC esetében a váz sem maradt érintetlen. Nemcsak szemre változott, hanem faragtak is rajta másfél kilót, míg a Moto3-stílusú kerekeken 3,4 kilogrammot fogtak. A Brembo féknyergek összességében egy kilót adtak le. Frissült a WP Apex futómű is.

Mostantól mind az RC 390, mind az RC 125 teljesíti az Euro 5-ös kibocsátási normákat, ezt pedig mindenképpen igyekeztek úgy elérni, hogy közben ne veszítsenek a teljesítményből. Végül a nyomatékot még növelni is sikerült az új airboxnak köszönhetően, a 390-est pedig új motormappinggel is ellátták.

Az RC 390-ből az új elektronikai csomag a jelenleg kapható egyik legfejlettebb technológiájú, kis köbcentis sportgépet faragta. Így megkapta a dőléssszögérzékeny kanyar-ABS-t és MTC kipörgésgátlót, a blokkolásgátlónak van supermoto-módja is. Rendelhető extraként elérhető a Quickshifter+ gyorsváltó.

Az árazásról még nem sokat tudni, de a forgalmazás céldátuma már megvan: várhatóan jövő márciusban kerül a szalonokba a két felfrissített KTM sportgép.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.