Máris 270-nel repesztett a WMC szürreális rekordgépe
Júniusban leplezte le szokatlan külsejű, és legalább ennyire rendhagyó műszaki megoldásokkal bíró gépét a White Motorcycle Concepts. Rögtön meg is nevezték ambiciózus céljukat, mely szerint az elektromos motorkerékpárok sebességrekordjára törnek, átadnák a múltnak Max Biaggi és a Voxan érvényes csúcsát. Most pedig már mozgásban is láthatjuk a WMC250EV-t.

A rekordgép legszembetűnőbb sajátossága az a hatalmas lyuk a közepén, valamivel szakmaibb nyelven szólva egy hosszanti légcsatorna, amelynek célja egyrészt a légellenállás csökkentése, másrészt a leszorítóerő növelése. A V-Air névre keresztelt megoldás jelenleg még igen merésznek hat, de a névadó cégalapító, Rob White szerint az akkumulátor-technológia fejlődésével akár el is terjedhet. Ehhez az kell, hogy kompaktabb rendszerek váljanak elérhetővé, amelyek szabadabb kezet adnak a formatervezőknek.
Másik lényeges újítás a kétkerékhajtás. Ezt négy villanymotorral oldják meg, amelyek közül kettőt az első agyba építettek, kettő pedig láncon keresztül hajtja meg a hátsó kereket. Persze a lánchajtás sem mondható teljesen hagyományosnak, az ugyanis zártan, a lengőkaron belül fut, a kenését is itt oldják meg. Ezzel persze még nincs vége a szokatlan megoldások sorának. A jókora légcsatorna miatt a futóművet is újra kellett gondolni, erről ugyan sok információt még nem tettek közzé, a kormányzást viszont kábelekkel valósítják meg. A megszokott megoldások nyilván útját állták volna a levegő áramlásának.
Az első tesztek során a cél az volt, hogy meggyőződjenek a koncepció működőképességéről, a szokatlan technikai megoldásokat mozgás közben is megvizsgálják. Rob White-tal a nyeregben már így is 270 km/h-s tempót futottak, noha ezúttal a sebesség csak másodlagos volt. Nyilván hosszú még az út a célig, sok tennivaló van a 400 km/h eléréséig, de az első tapasztalatok pozitívak. Azt azért elárulták, hogy bizonyos területeken további fejlesztésekre van szükség, de nem részletezték, hogy milyen problémákkal szembesültek.
Az idei év hátralévő része a reszelgetésről, finomhangolásról fog szólni, jövőre pedig Bolíviában mennének rá a rekorddöntésre.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.