Szűk elitklubhoz csatlakozott Sylvain Guintoli

2021.10.15. 14:21

A Suzuki idén ismét megnyerte a FIM Endurance-világbajnokságot, a Sylvain Guintoli-Xavier Siméon-Gregg Black hármas a huszadik aranyérmet szállította a japán gyártónak. A csapat egyik tagja, Sylvain Guintoli pedig egy nagyon szűk elitklubhoz is csatlakozott ezzel a sikerrel: ő lett a negyedik olyan motoros, aki a Superbike-világbajnoki serleg mellé teheti az EWC-elsőségért járó trófeát.

sylvain-guintoli-motogp-video-blog-online

Rajta kívül ez eddig honfitársának, Raymond Roche-nak sikerült, aki 1990-ben nyerte meg a WSBK-t a Ducatival, az Endurance-ban viszont jóval korábban, már 1981-ben ünnepelhetett, akkor Kawasaki-színekben. Az angol Carl Fogarty 1992-ben szintén a Kawával lett EWC-bajnok, a Superbike-ban pedig ugyancsak Ducatival ért fel a csúcsra, nem kevesebb mint négyszer: 1994-ben, 1995-ben, 1998-ban és 1999-ben. A harmadik duplázó az amerikai Doug Polen: ő 1997-ben a Suzukinak, 1998-ban a Hondának adott okot az örömre a hosszú távú vébén, míg a Superbike-ot a változatosság kedvéért ő is Ducatival uralta 1991-ben és 1992-ben.

A francia Guintoli 2000-ben kezdett világbajnoki szinten versenyezni, bár ekkor még csak egy futam jutott neki a 250-esek közt, hazai környezetben, ráadásul az is kieséssel végződött. Egy évre rá az Apriliával már teljes szezont futott, 2002-ben királykategóriás tesztpilóta lett, de csak egy versenyen állt rajthoz a Yamahával. 2003-tól megint a negyedlitereseknél ment az Apriliával, 2007-ben váltott végleg MotoGP-re: ekkor a Tech 3 Yamahával, majd Ducatival és Suzukival is indult, de nem volt kifejezetten sikeres.

ewcle-mans-testingsylvain-guintoli9

2009-ben kóstolt bele először a Superbike-világába, 2010-től lett állandó versenyző a sorozatban. Megfordult a Suzukinál, a Ducatinál, az Apriliánál, a Hondánál, a Yamahánál és a Kawasakinál is. A legnagyobb sikereket az Apriliánál aratta: 2013-ban harmadik lett, 2014-ben pedig felért a csúcsra. Az EWC-t pedig, mint ismert, immár Suzukival nyerte meg.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.