Úgy tűnik, a kínai gyártók – legalábbis azok, amelyek Európában is egyre inkább komolyan vehetőek – alulról fölfelé építkeznek. Egyrészt azon a téren, hogy kis köbcentis gépekkel kezdik, majd lépdelnek szép lassan felfelé. Másrészt pedig előbb igyekeznek értékelhető minőséget produkálni, megbízhatóságot, majd jöhet a számunkra is befogadható dizájn, valamint a teljesítmény.

Ezt az utat járja a CFMoto is, akik nemrég háromszázas újdonságaikat mutatták be, de ők már azért tartanak ott, hogy legyen 800 köbcentis túraendurójuk, vagy 700-as naked bike-juk. Persze, ha valaki a KTM-mel cimborál, és legalább részben tud az osztrákok technikájára építeni, akkor mondhatjuk, hogy könnyű neki. A következő lépés egy igazán komoly sportmotor lehet.
A CFMoto hivatalos Facebook-oldalán jelentek meg a fotók az SR-C21 tanulmányról. A formaterv a márka európai kutatás-fejlesztési irodájában született, és elég bitang lett. Az egyik legfontosabb szempont az aerodinamika lehetett, ennek jegyében a fejidom két oldalán markáns szárnyak kaptak helyet, de az első féktárcsák is kaptak burkolatot, persze jókora légbeömlővel ellátva a hűtés érdekében.
Az már most is látszik, hogy minőségi cuccokból rakják majd össze a gépet, így a futóművet az Öhlinstől, a fékeket a Brembótól válogatták össze, de ebben a stádiumban még korai lenne pontos specifikációkról beszélni. Azt pedig végképp nem tudni, milyen blokkot kaphat a szupersportgép, de jó eséllyel az eddigi legcombosabb kínai lehet a saját műfajában. Nem kizárt, hogy a CL-X 700-ból vagy az MT 800-ból mentik át a kéthengerest, de van olyan elképzelés is, amely szerint szintén KTM-származék 990-est kaphat.
Mindenesetre kíváncsian várjuk a végeredményt, az első képek kifejezetten biztatóak. Aztán persze nagy kérdés, hogy egy komoly teljesítményű, rendesen összerakott sportgéppel mennyire tudnak, vagy egyáltalán mennyire akarnak árban alámenni az európai és japán gyártóknak.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.