A motorok észlelését is pontozhatja a jövőben az EuroNCAP

2021.10.20. 11:16

A motorkerékpárok – és egyéb, védtelenebb közlekedők – felismerését, és a jelenlétükre adott reakciót is pontozhatja a jövőben az EuroNCAP a törésteszteken. A vezetéssegítő rendszerek ilyen irányú fejlődésében kimondottan nagy potenciál van a balesetek megelőzése, vagy legalábbis kimenetelük enyhítése szempontjából.

C-V2X direct communication interoperability demonstration 05 UC6

A brit motorkerékpáros szövetség néhány éve végzett egy felmérést, amelyből kiderült, hogy az akkor – 2016-ban – fejlettnek számító vezetési segédletek általában felismerték a sáv közepén közlekedő motorost, ám a sáv szélén haladót már nem feltétlenül észlelték. Ez főleg akkor lehet veszélyes, ha a sofőr túlságosan megbízik ezekben a rendszerekben, és rájuk támaszkodik a mindennapok során.

Azóta persze eltelt öt év, és jó eséllyel kifinomultabbak, jobban használhatóak, megbízhatóbbak lettek a segédletek, de újabb lökést adhat a további fejlesztésnek, ha az EuroNCAP-teszteken immár a pontszámban is megjelenik ezek értékelése. A tervek szerint vizsgálnák, hogyan reagál a rendszer az álló, illetve a mozgásban lévő motorkerékpár megközelítésekor, előzéskor, sávváltáskor, egyenesben vagy kereszteződésben. Pontoznák az észlelést, valamint a beavatkozás (fékezés vagy kormányzás) egyaránt.

A Visordown információi szerint 2023-tól lehet majd az EuroNCAP-tesztek része a motorosok és egyéb védtelen közlekedők felismerésének, az ilyen típusú balesetek kivédésének értékelése.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.