Hogy mennyire különleges motor egy Vincent? Mondjuk úgy: eléggé. Mert ahogy Zirig Árpi írta korábban, a világ motorosainak elenyésző százaléka találkozik szemtől szembe egy ilyen géppel. Maga a márka szűk harminc évig létezett, és az sem ma volt. 1928-ban alapították, és bár formailag 1959-ig létezett, 1955 után már nem folyt gyártás. Ebből szinte egyenes ágon következik, hogy a fennmaradt példányok kegyetlenül drágák. Mint például ez itt.

Egy 1946-os forgalomba helyezésű Vincent Rapide B-ről van szó, amelyet 998 köbcentis V2-es hajt, az üzemanyag-ellátásról Amal-karbik gondoskodnak. A blokkhoz négysebességes váltót kapcsoltak, említést érdemel még a Brampton első villa. A most eladásra kínált Rapidét a nyolcvanas években már felújították egyszer, azóta viszont nem nyúltak hozzá érdemben.
A motorszámból egyébként arra lehet következtetni, hogy a legrégibb, máig fennmaradt Series B blokkok egyike dolgozik ebben a gépben. Jelenlegi tulajdonosához 2009-ben került, azóta mindössze 200 mérföldet, vagyis mintegy 320 kilométert futott, összességében az 50 ezerhez közelít. És ha már a bevezetőben említettük, hogy irtó drágák ezek a Vincentek: 55 ezer dollárt, vagyis bő 17 millió forintot kérnek érte.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.