Perkálunk, Vincent?

2021.11.08. 13:10

Hogy mennyire különleges motor egy Vincent? Mondjuk úgy: eléggé. Mert ahogy Zirig Árpi írta korábban, a világ motorosainak elenyésző százaléka találkozik szemtől szembe egy ilyen géppel. Maga a márka szűk harminc évig létezett, és az sem ma volt. 1928-ban alapították, és bár formailag 1959-ig létezett, 1955 után már folyt gyártás. Ebből szinte egyenes ágon következik, hogy a fennmaradt példányok kegyetlenül drágák. Mint például ez itt.

Screenshot 2021-11-08 at 12-58-36 Would You Pay $55,000 USD For

Egy 1946-os forgalomba helyezésű Vincent Rapide B-ről van szó, amelyet 998 köbcentis V2-es hajt, az üzemanyag-ellátásról Amal-karbik gondoskodnak. A blokkhoz négysebességes váltót kapcsoltak, említést érdemel még a Brampton első villa. A most eladásra kínált Rapidét a nyolcvanas években már felújították egyszer, azóta viszont nem nyúltak hozzá érdemben.

A motorszámból egyébként arra lehet következtetni, hogy a legrégibb, máig fennmaradt Series B blokkok egyike dolgozik ebben a gépben. Jelenlegi tulajdonosához 2009-ben került, azóta mindössze 200 mérföldet, vagyis mintegy 320 kilométert futott, összességében az 50 ezerhez közelít. És ha már a bevezetőben említettük, hogy irtó drágák ezek a Vincentek: 55 ezer dollárt, vagyis bő 17 millió forintot kérnek érte.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.