Ahogy azt egy ideje sejteni lehetett, az MT-10 sem maradhatott ki Yamaha naked bike-sorozatának felfrissítéséből. A japánok már le is leplezték a megújult csúcs-csupaszukat. Az első szembetűnő részlet, hogy nem kapta meg azt a küklopsz-fejidomot, amit a kisebb MT-kről már jól ismerhetünk. A nappali menetfényt az ikerfényszórók fölé, afféle szemöldökként helyezték el.

Természetesen megtartották a keresztsíkú négyhengerest, vagyis a CP4-et, de az Euro 5-ös blokk erősebb és nyomatékosabb is a korábbinál. A 160 lóerőből így 166 lett, amit változatlanul 11500-as fordulaton ad le, a nyomaték viszont épp csak változott: 111-ről 112 newtonméterre (@9000). Ehhez újrahangolták a szívórendszert, kapott továbbá a legnagyobb MT egy titán kipufogót, illetve kovácsolt alumínium dugattyúkat. A gázreakció PWR rendszerrel állítható.
Nagyon gonosz dolog
Ezt a motort kinőni nem lehet, megunni soha nem fogod.
Az MT-10-hez jár a mindkét irányba működő gyorsváltó, valamint kapott – mondhatni természetesen – hattengelyes IMU-t, erre épülve rendelkezésre áll kipörgésgátló, csúszásgátló, egykerekezés-gátló, fék- és motorfék-vezérlés. És ha már fék: elöl két 320 milliméteres Brembo tárcsa kapott helyet, négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergekkel, egyenesen az R1-ről. Hátra egy 220-as tárcsát szereltek.
A fontos információkat egy 4,2 colos, színes TFT-kijelző jeleníti meg, egyenként lehet kapcsolgatni például a vezetéssegítő rendszer elemeit is. A tempomat 50 km/h-s sebesség fölött működik, továbbá sebességhatároló is rendelkezésre áll.
A megújult MT-10-et egyelőre csak az európai piacra jelentették be, azonban az árazásáról még nincs információ, egyelőre nem szerepel a márka hazai konfigurátorában a friss modell. A forgalmazás jövő év elején indul.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.