Ride Vision: biztonság, nemcsak prémiummotoron
Míg személyautóknál már az olcsóbb modellekben is egész sok biztonsági extra érhető el, addig motoron még nem ennyire jó a helyzet. Oké, van már adaptív tempomat, egyes gépeken mögöttes forgalmat figyelő asszisztens, vagy holttérfigyelő, de a legfejlettebb technikák egyelőre a drágább típusok kiváltságai. Erre a helyzetre reagál az izraeli Ride Vision.

A gyártó szerint minden motorkerékpárra vagy robogóra felszerelhető a rendszer, amelyet két kamera (egy előre- és egy hátranéző), két tükörre építhető jelzőberendezés, valamint egy központi egység alkot. Képes figyelmeztetni a motorost a ráfutásos baleset veszélyére, jelzi az agresszív előzéseket, és azt is, ha valaki érkezik a holtterünkben.
Maga a rendszer egyébként már létezik egy ideje, de a forgalmazást folyamatosan terjesztik ki egyre több országra. Két csomagot kínálnak: a Lite nagyjából 210 ezer forintnyi árcédulát kapott, míg a Pro bő 130 ezerbe kerül. Elsőre furcsa lehet, hogy miért a Pro olcsóbb, a magyarázat viszont az, hogy ahhoz tartozik még havi húsz dollár előfizetési díj, legalább 18 hónap erejéig. Ezért cserébe folyamatos frissítéseket és fejlesztéseket kap a vevő.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.