Visszatér a Benelli TNT 899. Vagyis részben

2021.11.17. 12:53

A Benelli TNT 899 egy jó megjelenésű naked bike volt a maga idejében, amely szinte ikonná nemesedett, a hibái ellenére is. Aztán jó öt évvel ezelőtt eltűnt a piacról, részben az új tulajdonos, a kínai QJ Motor új, sokkal inkább biztonsági stratégiája, részben pedig az addigra már kibocsátási szempontból nem megfelelő konstrukció miatt. Egy ideje viszont a kínaiak rákaptak a nagyobb köbcentis Benellik feltámasztására.

Ebben a sorban éppen a TNT 899 lehet a következő, azonban kettősség lehet bennünk vele kapcsolatban. A korábban bemutatott dizájntanulmányt ugyanis lényegében szépen csöndben elfelejtették, és visszanyúltak az eredeti gép formavilágához, ami önmagában nem is lenne baj, hiszen az egy elég dögös csupasz volt, a gond inkább az, hogy ez egy Kínának szánt kínai motor lesz.

Külső változást egyebek mellett a fényszórónál figyelhetünk meg, ahol természetesen már ledes technológiát használnak, nappali menetfénnyel, és az irányjelzőket is átdolgozták. Emellett az oldalsó kasznielemeken is módosítottak. Az összkép mondjuk így sem rossz, kérdés, hogy minőségérzetben mit nyújtanak majd.

A technikát illetően lényegében megmaradt a 899 köbcentiméteres háromhengeres, és továbbra is 120 lóerőt tud, azonban immár nem Olaszországban, hanem Kínában készül, az ottani károsanyag-kibocsátási normáknak eleget téve. A menetkész tömeg két kilogrammal több a régi TNT-hez képest, így 210 kilót nyom az új Benelli. A megállást radiálisan rögzített Brembo nyergek segítik, ám a blokkolásgátló nem valamelyik nagy gyártó terméke, hanem a kínai ipar remeke.

A TNT 899-ből két változat készül, az alapkiviteltől komolyabb fék és kényelmesebb ülés különbözteti meg az eggyel magasabb felszereltségűt.

Az oldalról ajánljuk

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
  • Esemény

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában

Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.

november 19., 10:00
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
  • Hírek

A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere

Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.

november 20., 10:15
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
  • Hírek

Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at

1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?

november 18., 11:52
MotoGP 2024 összefoglaló
  • Magazin

MotoGP 2024 összefoglaló

november 18., 13:25