Igazi műremek a Bimota KB4
Jó ideje, csaknem két éve várunk már a Bimota KB4 bemutatására, de eddig a kémfotókon és kiszivárgott képeken kívül csak apró információmorzsákkal kellett beérnünk. A milánói EICMA-n viszont végre megtartották a hivatalos bemutatót, méghozzá rögtön két változatot lepleztek le.
A KB4 egyik különlegessége a Bimota saját fejlesztésű acélváza, ebbe ahogy várható volt, a Kawasaki literes négyhengeresét építették be. Az 1043 köbcentis blokk a Ninja 1000 SX-ből lehet ismerős, 142 lóerőt és 111 newtonméteres nyomatékot tud. Szokatlan módon a hátsó segédváz ölelésében, az ülés alatt helyezkedik el a hűtő, ehhez hangsúlyos légbeömlőkön keresztül jut el a levegő.
A futóművet az Öhlins polcairól válogatták össze. Előre egy FG R&T 43 NIX30-as villa került 130 milliméteres rugóúttal, hátra a TTX36 rugóstagot illesztették, alumínium lengővilla társaságában, itt 122 milliméter a rugóút. Elöl két 320-as, hátul egy 220-as tárcsába harapnak a Brembo Stylema nyergek. A száraz tömeg amúgy 187 kilogramm.
És ha már ennyit vártunk a KB4-re, akkor rögtön kettőt is kaptunk belőle. A neo-retró sportmotor mellett ugyanis kijött a KB4 RC is, amely egy igazán jól kinéző naked bike. Technikája azonos a szénszálas idomokkal megpakolt sportgépével, csak kevesebbet takarnak el belőle.