V100 Mandello: ilyen Guzzi még nem volt

2021.11.24. 07:13

Egy vadonatúj sport-túramotorral ünnepli fennállása századik évfordulóját a Moto Guzzi, a V100 Mandellóról pedig először kémfotókat lehetett látni, majd a születésnapi rendezvénysorozaton le is leplezték – ám a műszaki részleteket a milánói motorszalonra tartogatták.

Noha a formaterv nem kimondottan sziporkázó, ettől eltekintve mondhatni forradalmi Guzzival van dolgunk. Egyfelől ez az első modell, amelybe ezt a teljesen új fejlesztésű, folyadékhűtéses V2-es blokkot építik. Az 1042 köbcentis kéthengeres igen kompakt, 103 milliméterrel rövidebb, mint a V85 TT-ben található blokk. A teljesítményt tekintve 115 lóerőről, valamint 105 newtonméteres nyomatékról beszélhetünk. Utóbbinak amúgy a 90 százaléka már 3500-tól elérhető, vagyis alacsony fordulatszám-tartománytól jól motorozható gépre számíthatunk. Kapunk gyorsváltót is.

Az olaszok saját bevallása szerint a V100 Mandello a világ első olyan motorkerékpárja, amelyen aktív aerodinamikát alkalmaztak. Nevezetesen, a tank két oldalánál elhelyezkedő kis légterelő elemek a sebesség és a kiválasztott menetprogram függvényében emelkednek ki vagy süllyednek vissza. Emellett Öhlins Smart EX 2.0 félaktív futóművel (Moto Guzzin először), és korszerű elektronikai csomaggal is ellátták a talján crossovert. Így van hattengelyes IMU, kanyar-ABS, ride-by-wire gázmarkolat, valamint négy beállítható menetmód.

A gyáriak egy forradalom kezdeteként aposztrofálják a V100-at, így okkal gondolhatjuk, hogy technikájából a jövőben több másik modell is táplálkozhat még.

Az oldalról ajánljuk

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10