Naná, hogy Európába is eljön a Moto Morini X-Cape
A Moto Morini oda lő, ahol a legnagyobb eséllyel talál is: a közepes túraendurók közé. Az X-Cape 650-et Kínában már korábban bemutatták, de a hivatalos európai premierre a milánói szalonig kellett várni. Kétségeink mondjuk eddig sem voltak, de immár teljesen biztos, hogy a mi kontinensünkön is forgalmazzák.
![](https://kep.index.hu/1/0/4085/40853/408539/40853947_bae071e819ebf5e49aabd71f86be7f49_wm.jpg)
Első ránézésre egy kifejezetten jó kiállású kalandmotorral van dolgunk, elöl 19 colos, hátul 17-es kerekekkel, 50 milliméteres, teljesen állítható Marzocchi első villával, hátul pedig az előfeszítést és a csillapítást variálhatjuk. Ez a futómű azért kifejezetten rendben van ebben a kategóriában.
![](https://kep.index.hu/1/0/4085/40853/408539/40853951_f92b52222e412ca475d9035aed322755_wm.jpg)
A 649 köbcentis L2-es blokk furata 83, lökete 60 milliméter. Kereken 60 lóerőt tud 8250-en, míg az 56 newtonmétert 7000-nél kapjuk meg, természetesen Euro 5-ös kibocsátási norma mellett. A megállást elöl 298-as, hátul egy 255-ös tárcsa szolgálja, a nyergek mindenütt kétdugattyúsak. A Bosch 9.1 Mb jelű blokkolásgátló igény szerint akár ki is kapcsolható.
![](https://kep.index.hu/1/0/4085/40853/408539/40853953_34ff965052667cd7dc06ac8f5535bc2b_wm.jpg)
Noha a Morini egy ideje a kínai Zhongneng Vehicle Group vállalatcsoporthoz tartozik, az X-Cape-et száz százalékig olasz termékként emlegetik. Az átalakítás alatt álló európai kereskedőhálózatba 2022-ben érkezik meg a modell, mindjárt két változatban, lesz ugyanis egy A2-es jogsihoz illően lekorlátozott erejű kivitel is.