Panigale V4: mindig lehet gyorsabb
Ezekben a napokban a milánói motorszalonról jönnek a legfontosabb hírek, de fél szemmel azért érdemes figyelni a világ egyéb történéseit is. Néhány nagy gyártó ugyanis már korábban jelezte, hogy nem lesz ott az EICMA-n, másképp mutatja be újdonságait. A Ducati például kéthetente emeli fel a leplet egy-egy gépről: most a Panigale V4 volt soron.
![](https://kep.index.hu/1/0/4085/40852/408522/40852241_7573e221334b4f93bcebfd2c89d76dfe_wm.jpg)
Az olaszok sportmotorja eddig is elég bitang volt, de volt még hova gyorsulni. A 90 fokos hengerszögű Desmosedici Stradale blokkot áthangolták, tovább finomították a hűtését, ebben az idomszett átgyúrása is segített. Végül sikerült elérni némi lóerő-többletet, így most 215,5-öt tud tizenháromezres fordulaton, a maximális nyomatéka 123,6 newtonméter 9500-nál. Ennek tetejébe a váltót is újraáttételezték. Ha valaki így is gyengének érezné a gépet, az Akrapovic versenyrendszerrel tovább lehet pumpálni 225 lóerőig, ráadásul további öt kilogrammot spórolunk az amúgy is lejjebb nyomott, 195,5 kilós menetkész tömegen.
![](https://kep.index.hu/1/0/4085/40852/408522/40852243_ccf5ebd580085016abf5b85efd226b58_wm.jpg)
Módosítottak az első fényszóró két oldalánál elhelyezett szárnyacskákon, és hogy ennek mennyi jelentősége is van a gyakorlatban, jól mutatja, hogy plusz harminc kilogrammnyi leszorítóerőt tudtak így elérni. A teljesen állítható, 43 milliméteres Öhlins BPF első villa rugóútját öt milliméterrel, 125-re növelték, hátul pedig a lengővilla bekötési pontján emeltek négy millimétert. A V4 S változat félaktív futóműve is frissült.
![](https://kep.index.hu/1/0/4085/40852/408522/40852245_9866a2478675188d122b4e2228ef819a_wm.jpg)
Nem hiányozhatnak természetesen olyan okosságok sem, mint a hattengelyes IMU, kanyar-ABS-szel, kipörgés- és kicsúszásgátlóval, egykerék-kontrollal, kétirányú gyorsváltóval. Az ötcolos TFT-kijelzőn is variáltak, hogy egyszerűbb és kézenfekvőbb formában tálalja a hasznos információkat.
![](https://kep.index.hu/1/0/4085/40852/408522/40852247_d3701b4ed5c2457d642947dd428f5d33_wm.jpg)
A Ducati egy különleges tesztet is összerántott, hogy szemléletesebben is meg tudják mutatni, mennyit fejlődött a Panigale V4. Jobban mondva, a V4 S, hiszen ezt a változatot vitték el a vallelungai versenypályára, mind a modellfrissítés előtti, mind a most bemutatott konfigurációval. Két meg nem nevezett gyári tesztelő mellett a márka MotoGP-istállójának tesztpilótája, Michele Pirro is meghajtotta a gépeket. Pirro több mint fél másodperccel futott jobb időt a 2022-es modellel, mint a 2021-essel, a másik két motoros esetében ennél is nagyobb volt a különbség.
![](https://kep.index.hu/1/0/4085/40852/408522/40852249_8120e2284cd687420c59eebd64e00517_wm.png)