Panigale V4: mindig lehet gyorsabb

2021.11.26. 10:00

Ezekben a napokban a milánói motorszalonról jönnek a legfontosabb hírek, de fél szemmel azért érdemes figyelni a világ egyéb történéseit is. Néhány nagy gyártó ugyanis már korábban jelezte, hogy nem lesz ott az EICMA-n, másképp mutatja be újdonságait. A Ducati például kéthetente emeli fel a leplet egy-egy gépről: most a Panigale V4 volt soron.

Az olaszok sportmotorja eddig is elég bitang volt, de volt még hova gyorsulni. A 90 fokos hengerszögű Desmosedici Stradale blokkot áthangolták, tovább finomították a hűtését, ebben az idomszett átgyúrása is segített. Végül sikerült elérni némi lóerő-többletet, így most 215,5-öt tud tizenháromezres fordulaton, a maximális nyomatéka 123,6 newtonméter 9500-nál. Ennek tetejébe a váltót is újraáttételezték. Ha valaki így is gyengének érezné a gépet, az Akrapovic versenyrendszerrel tovább lehet pumpálni 225 lóerőig, ráadásul további öt kilogrammot spórolunk az amúgy is lejjebb nyomott, 195,5 kilós menetkész tömegen.

Módosítottak az első fényszóró két oldalánál elhelyezett szárnyacskákon, és hogy ennek mennyi jelentősége is van a gyakorlatban, jól mutatja, hogy plusz harminc kilogrammnyi leszorítóerőt tudtak így elérni. A teljesen állítható, 43 milliméteres Öhlins BPF első villa rugóútját öt milliméterrel, 125-re növelték, hátul pedig a lengővilla bekötési pontján emeltek négy millimétert. A V4 S változat félaktív futóműve is frissült.

Nem hiányozhatnak természetesen olyan okosságok sem, mint a hattengelyes IMU, kanyar-ABS-szel, kipörgés- és kicsúszásgátlóval, egykerék-kontrollal, kétirányú gyorsváltóval. Az ötcolos TFT-kijelzőn is variáltak, hogy egyszerűbb és kézenfekvőbb formában tálalja a hasznos információkat.

A Ducati egy különleges tesztet is összerántott, hogy szemléletesebben is meg tudják mutatni, mennyit fejlődött a Panigale V4. Jobban mondva, a V4 S, hiszen ezt a változatot vitték el a vallelungai versenypályára, mind a modellfrissítés előtti, mind a most bemutatott konfigurációval. Két meg nem nevezett gyári tesztelő mellett a márka MotoGP-istállójának tesztpilótája, Michele Pirro is meghajtotta a gépeket. Pirro több mint fél másodperccel futott jobb időt a 2022-es modellel, mint a 2021-essel, a másik két motoros esetében ennél is nagyobb volt a különbség.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.