R1 GYTR: a Yamaha tisztelgése Rossi előtt

2021.11.29. 14:27

Egy korszak ért véget idén, a MotoGP valenciai szezonzáró futamán. Valentino Rossi, a sportág történetének egyik legnagyobb ikonja utoljára állt rajthoz a világbajnokságon, természetesen az ő visszavonulását övezte a legnagyobb figyelem az idény végi történések közül. Szinte mindenki, aki valamilyen formában kapcsolatba került vele az évek során, a maga módján tisztelgett előtte. A milánói szalonon One More Lap címmel tartottak betétrendezvényt, amelyen a Doktor búcsúzkodott, a Yamaha pedig bemutatott egy különleges modellt.

A Yamaha R1 GYTR VR46 Tribute (GYTR = Genuine Yamaha Racing Technology) grafikáját az az Aldo Drudi tervezte, aki Rossi közeli barátja, és régóta dolgozik is vele együtt sisakdizájn terén. Így természetesen megjelenik a motoron az emblematikus 46-os szám, és erős hangsúlyt kap a sárga szín is.

A sportgépet kifejezetten pályázásra szánják, a Superbike-ban megszerzett tapasztalatokkal felvértezve. Nemcsak az idomszett szénszálas, hanem az alatta rejlő hátsó segédváz is. A benzintank kapacitását ugyan megnövelték 22 literre, de mindezt a súlycsökkentés vezérelvének szem előtt tartásával. A Brembo fékeket is a komoly igénybevételhez igazították, és a Marelli-féle REX 140 ECU is a csúcstechnológiát képviseli. A futómű Öhlins versenykomponensekből áll, a kerekek a Marchesini, a kipufogó az Akrapovic polcairól származik.

A különleges R1-est természetesen Rossi kapja meg, nemsokára meg is hajtja Misanóban. Aztán, hogy mi lesz a további sorsa, illetve hogy csak egyedi gép marad, vagy egy kisebb széria elkészülhet, azt még nem tudni.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.