Megújult a KTM legkisebb kalandora
Legkisebb túraenduróját, a 390 Adventure-t is felfrissítette a KTM a 2022-es modellévre. A terepezésre nemcsak prospektusban alkalmas 373 köbcentis blokk természetesen Euro 5-ös, és továbbra is 43 lóerőt, valamint 37 newtonmétert tud. Egy 14,5 literes tankból szipkázza az üzemanyagot, és akár 400 kilométeres hatótávra képes – nyilván nem a legkeményebb nyektetés mellett.
![](https://kep.index.hu/1/0/4092/40929/409296/40929691_eef905375eb5022fffb8f5cdb0491a98_wm.jpg)
Fejlettebb elektronikát is kapott a kis Adventure, a kipörgésgátlónak van utcai és offroad módja, amely amúgy az ABS-hez hasonlóan dőlésszögérzékeny. A WP Apex futómű állítható, a Bybre fékrendszer pedig elöl 320-as, hátul 280-as tárcsát, továbbá kétcsatornás blokkolásgátlót vonultat fel.
![](https://kep.index.hu/1/0/4092/40929/409296/40929693_33c8e65a32eb9763c4264f5336cc5cbf_wm.jpg)
A hatküllős kerekek helyét ötküllős (igazából ötször kettő) öntvény felnik vették át, ezek a korábbihoz képest is erősebbek, jobban bírják a rossz utak jelentette kiképzést. A hátsó segédváz mindössze négy csavarral levehető. Egyébként a váz és a futómű kialakításánál a Dakar-ralis tapasztalatokat is felhasználták.
![](https://kep.index.hu/1/0/4092/40929/409296/40929695_2d73b2580cfb76ca8e5190cc8409c865_wm.jpg)
A friss 390 Adventure januárban már el is jut a KTM-kereskedésekbe, így nyilván nemsokára az ára is kiderül. Viszonyításképpen a kifutó modellt vehetjük alapul, amelyért közel 2,2 millió forintot kérnek.