Brixton: miért ne lehetne ezerkettes?

2021.12.06. 06:53

Az osztrák KSR Grouphoz tartozó Brixton márkát eddig főleg kis köbcentis gépeiről ismerhettük. Többnyire jól kinéző neo-retró motorkerékpárokban utaznak, amelyeknek nem mellesleg az olcsóság az egyik nagy vonzereje. Ott van például a Felsberg, amelyből a 125-öst próbáltuk, és motorozni is elég jó volt vele. Van persze nagyobb blokkjuk is, mint a legnagyobb Crossfire 500-asa, de e fölé eddig nem mentek.

Most viszont itt a nyáron belengetett Cromwell 1200 – ilyen néven eddig csak 125-öst és 250-est árultak. A csúcs-Brixton külsőre is jól elkülöníthető a kisebb testvérmodellektől, a tank domborításai is különböznek, az oldaldekli is más, a nyereg is laposabb, de egyébként ugyanazt a klasszikus karaktert hozza. Na meg persze ott a blokk, mint legfőbb ismérv, hiszen a nagy ezerkettes sokkal jobban kitölti a tank alatti űrt, mint a nyolcad- és negyedliteres variáns.

Kapcsolódó
Közeleg az 1200-as retró-Brixton gyártása

Közeleg az 1200-as retró-Brixton gyártása

Levegősnek álcázott folyadékhűtéses blokkal próbálja elhappolni a vevőket a Triumph-tól.

Az 1222 köbcentis blokk a Triumph Bonneville modellek szellemiségét követve soros kéthengeres. 82 lóerejével nem mondhatni, hogy teljesítményre lenne kihegyezve, cserébe viszont már 6500-nál leadja a maximumot. 108 newtonméteres nyomatékát pedig 3500-nál. A tekintélyes hengerek azokkal a hűtőbordákkal csak próbálják léghűtésesnek láttatni a gépet, de jól látható a vízhűtő is.

Ami a továbbiakat illeti, nem csúcstechnológiás, de a kor és a kategória elvárásainak mindenben megfelel a KYB első villa és a két hátsó rugóstag, csakúgy mint a Nissin-féle fékrendszer két 310-es első és egy 260-as hátsó tárcsával, Bosch blokkolásgátlóval ellátva. Kapunk továbbá kicsúszásgátlót, tempomatot, lopásgátlót, Eco és Sport menetprogramot, kerek TFT-kijelzőt.

A nagy Brixton jelenleg a típusjóváhagyás fázisában jár, 2022 elején a tervek szerint be is indulhat a gyártás. Az európai forgalmazás az első negyedévben kezdődhet, Németországban várhatóan 10 ezer eurós, vagyis bő 3,6 millió forintos áron lesz kapható, ami kifejezetten jó ár egy ilyen 1200-as gépért. Idehaza egyébként jelenleg a 125-ös Cromwell ABS-szel 1 070 000, a 250-es pedig 1 459 000 forintba kerül. Összehasonlításképpen: a Triumph Bonneville T120 ára 4,6 millió forint - nyilván az más liga.

Frissítés: Olvasónk, Balázs hívta fel rá a figyelmemet, hogy a hazai forgalmazó oldalán időközben már ára is lett az 1200-as Cromwellnek. Áfával együtt 4,8 millió forint, ami viszont már nem is olyan kevés, és mindjárt nem tűnik más ligának a Bonneville T120-hoz képest. A forgalmazás 2022 második negyedévében indul.