Elektromos felsőbbrendűséget hirdet a Stark Varg

2021.12.15. 06:55

A Stark Future nevű cégről aligha hallottak sokan idehaza. 2019-ben alapították, és bár svéd gyökerekkel rendelkezik, a székhelye Barcelonában van. Most viszont mutattak valamit, ami elég nagyot szól, de persze kérdés, hogy a Stark Varg elektromos krosszmotor inkább a hangzatos ígéretekről szól, vagy valóban azt adja, amit hirdet.

Nem kevesebbet állítanak ugyanis, mint hogy ez a piac leggyorsabb krosszmotorja, mindenben veri a benzines riválisokat, és büszkén hirdeti a villanyhajtású gépek felsőbbrendűségét, mondván ez a technika minden területen, minden szempontból előbbre mutató.

A teljesítmény 80 lóerő, a Stark Future állítása szerint viszont szinte teljesen szabadon lehet állítani ennek leadási görbéjét, így igény szerint akár egy kétütemű 125-ös, vagy egy négyütemű 450-es benzines krosszgép karakterét is megkaphatjuk. Írnak a sajtóanyagban kilogrammonkénti kilenc lóerőről is, de ez nyilván nem a Varg teljes egészére – ami egyébként 110 kiló –, hanem magára a villanymotorra vonatkozik.

Ehhez szuperkönnyű váz és kasznielemek tartoznak, többek közt szénszálas műanyagok és magnézium használatával igyekeztek minél inkább leszorítani a tömeget. A 6 kilowattórás akkucsomag hatórás könnyed terepezésre, vagy akár egy kemény MXGP-futam teljesítésére is elég, és állítólag 1-2 óra alatt teljesen feltölthető, nyilván a felhasznált töltőtől függően. Az állítható futóművet a Kayaba szállítja, a rugóút igen tekintélyes, 310 milliméteres. A fékrendszer hidraulikus része a Brembótól jön, de a 260-as első és 220-as hátsó tárcsa a Galfer terméke. A gumik a Pirelli Scorpion MX32 mintázatú abroncsai.

A Stark elég sok lehetőséget kínál a személyre szabáshoz. Így például a 80 lóerős mellett egy visszafogottabb, 60 lovas változatot is kérhet a megrendelő. Ki lehet választani, hogy 18 vagy 19 colos kerekeket akarunk, a megfelelő csillapítás érdekében pedig a motoros súlyát lehet megadni. A hátsó féket kérhetjük kézi vagy lábbal történő működtetéssel.

Mindezért 4,3 millió forintnyi összeget kell kicsengetni, de a megrendeléshez szükséges előleg csupán 30 ezer forint. A Stark Future weblapjának tanúsága szerint várhatóan jövő ősszel kezdődik a szállítás.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.