A Norton történetének utóbbi fejezete finoman szólva sem volt sikersztori, elég talán, ha csak a borzasztó minőségben összeszerelt V4 SS-re emlékszünk vissza. Most nagyon úgy néz ki, hogy az indiai TVS irányítása alatt rendeződnek a dolgok, legalábbis elkészült a V4 SS átfésült változata az SV, és felépült az új, minden igényt kielégítő gyár is. Viszont az ex-vezér Stuart Gardner körül még nincs minden rendben.

Úgy tűnik ugyanis, hogy irányításával nem csupán a márka siklott teljesen félre, hanem a nyugdíjakkal is trükközött. Három különböző konstrukcióban is ő volt a nyugdíjalap-befizetések egyetlen, kizárólagos vagyonkezelője, és ezeknek a megengedettnél nagyobb hányadát, több mint öt százalékát fektette be a Norton Motorcycle Holdings Ltd.-be. Márpedig saját vállalkozásba ennyit nem lett volna szabad.
Minderre akkor derült fény, amikor 2020-ban kitudódott, hogy a Norton nyugdíjalapjaiban 14 millió angol fontos, vagyis közel hatmilliárd forintos hiány keletkezett. Az ombudsman még abban az évben kötelezte Garnert a visszafizetésre. Mivel a jelenlegi Norton már egy teljesen új vállalat, ezt a tartozást nem lehet nekik továbblőcsölni, tettéért Garnernek kell felelnie. Akár két év börtönt is kaphat.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.