Mindössze szűk három évvel ezelőtt döntött úgy a KTM, hogy a KTM 790 Duke-ot frissítés helyett egyszerűen leváltja a 890 Duke-kal. A nagyobb lökettérfogatú, erősebb blokkhoz komoly körítést is rittyentettek. Idővel azonban a jelek szerint úgy érezték, lenne hely a piacon a 790 Duke-nak is, megférhet egymás mellett a két modell.
![](https://kep.index.hu/1/0/4230/42302/423022/42302204_abe40cfcfe8b5b039b1ecafbf08b21e4_wm.jpg)
Ráadásul mindjárt háromféle teljesítményszinttel is elérhető lesz a modell. A csúcsot, vagy ha úgy tetszik, kiindulási alapot a 105 lóerős jelenti, de Európában ennek alámennek, és 95 lóval dobják piacra a 790 Duke-ot, nem véletlenül: az érvényben lévő szabályok értelmében így kialakíthatják belőle a 48 lovas, A2-es változatot.
![](https://kep.index.hu/1/0/4230/42302/423022/42302208_c231c72661e8bcaae0a937b806b01a20_wm.jpg)
Emellett a motor többi porcikája sem lesz hitvány. WP-futóművet kap, de felszerelik IMU-vezérelt kipörgésgátlóval, kanyar-ABS-szel, három menetmóddal, ledes világítással, ötcolos TFT-kijelzővel. Opcionálisan elérhető a felfelé és lefelé is működő gyorsváltó, a versenypályás menetprogram, a tempomat, a keréknyomás-figyelő és az okostelefonos csatlakoztathatóság.
![](https://kep.index.hu/1/0/4230/42302/423022/42302212_06d44198e351fb159e0525e06ef11614_wm.jpg)
A 95 lovas európai kivitel kilencezer euróba kerül, ami átszámolva 3,3 millió forint, de a pontos hazai ára még nem ismert. Annyi biztos, hogy a 3,85 millióért vehető 890 Duke-nak alálövik majd.