Lenyomja a pályamotor a Ferrarit a világ leghosszabb függőhídján?

2022.03.22. 09:55

A napokban adták át Törökországban az 1915 Canakkale hidat, amely rögtön világrekordot is döntött. A két hídfő közötti távolsága 2023 méter, utalva ezzel arra, hogy jövőre lesz százéves a Török Köztársaság. A pillérek 318 méter magasak, az átkelő teljes hossza 4,6 kilométer, és a Dardanellák fölött húzódva Európát köti össze Ázsiával. A mögötte rejlő politikai ideológiába nem mennénk bele, de Erdogan török elnök gigaprojektjei közé tartozik. Számunkra viszont sokkal érdekesebb, hogy az ország két Superbike-ikonja is felavatta.

A WSBK tavalyi bajnoka, Toprak Razgatlıoğlu, valamint menedzsere, az ötszörös Supersport-világbajnok Kenan Sofuoğlu feszült egymásnak egy nem hétköznapi megmérettetésen. Kézenfekvő lett volna, ha mindketten versenymotorra pattannak, de sokkal érdekesebbnek tűnt, hogy egy autót engedjenek össze egy motorkerékpárral.

Kapcsolódó
Ki ez a Toprak, aki megnyerte a Superbike-vébét?

Ki ez a Toprak, aki megnyerte a Superbike-vébét?

Megtörte a legyőzhetetlennek hitt Rea egyeduralmát, ezzel a sorozat első török világbajnoka lett. De hogyan jutott el idáig?

Így végül Sofuoğlu ült fel egy kifejezetten versenypályára való Kawasaki Ninja H2R nyergébe. Összeszokott párost alkotnak, hiszen 2016-ban ugyanilyen felállásban megdöntötték a szériamotorok sebességrekordját, ráadásul azt is egy hídon tették, az isztambuli Osman Gazi hídon. A regnáló világbajnok, Razgatlıoğlu pedig egy Ferrari SF90 Stradaléba szállt, az olaszok 1000 lóerős, hibrid szuperautójába.

Kapcsolódó
Megvan a széria motorok új sebességrekordja

Megvan a széria motorok új sebességrekordja

400 km/h-ig 26 másodperc kell a Kawasaki Ninja H2R-nek. Amennyiben Kenan Sofuoğlu vezeti.

Elindulásnál persze Sofuoğlunak volt nehezebb dolga, keményen kellett küzdenie azért, hogy az első kerék az aszfalton maradjon, a gépet pedig kontroll alatt tudja tartani. Amikor viszont ezeken a másodperceken túllendült, a Ferrarinak esélye sem volt.