Raligépből lakossági terepmotor
A Colove nevű kínai motorgyártótól láttunk már érdekességeket idén. Az évet kapásból egy 400 köbcentis négyhengeres blokk bemutatásával indították, majd elkészült köré a 400RR sportmotor. Nemsokára jön a 800RR és annak meztelen változata, és van már terepmotorjuk is: a Rally 450 kimondottan olyan versenyekre készült, mint a Dakar. Most testvérmárkájuk, az Excelle rittyentett ebből lakossági átiratot.
Nagyon gonosz a Colove 400RR
A négyhengeres, négyszázas sportmotorok feltámadásának lehetünk szemtanúi.

Az Excelle ZF 450 LS Rally ugyanazt a 449 köbcentis egyhengerest használja, amit a Colove gépe, sőt teljesítményben sincs eltérés: 53 lóerőt tud 9000-es fordulaton, a 44 newtonméteres nyomaték pedig 7000-nél áll rendelkezésre. Ezt egy gyémánt alakú acélvázba szerkesztették bele.
A 41 milliméteres KYB első villa, és a szintén KYB hátsó rugóstag egyaránt állítható, az első kerék 21, a hátsó 18 colos. A 155 kilós gép megállításáról Nissin fékek gondoskodnak, kiegészítve kétcsatornás blokkolásgátlóval. Nagyrészt tehát megegyezik a műszaki leírás a Colove-féle változattal.
Egyelőre az Excelle ZF 450 LS Rally ára nem ismert, az viszont biztos, hogy a kínai kereskedésekbe még idén eljut az újdonság.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.