Kémfotón egy új, 500-as Harley-Davidson
Sokan már akkor is ferde szemmel néztek a Harley-Davidsonra, amikor bemutatták a Street 500-at és a Street 750-et, mert bár a márka múltjában előfordultak kisebb köbcentis gépek (Hummer, Topper stb.), de azért leginkább a jó nagy V2-esekkel azonosítják a nevet a legtöbben. Pedig most megint terítéken van az alsóbb kategóriák megcélzása, legalábbis azokon a piacokon, ahol ez jelentheti a terjeszkedés kulcsát.
2020-ban ugyanis kémfotósok lekapták a 338R-t, amely a kínai QJ Motorral koprodukcióban készül majd, noha arról a gépről azóta elég nagy a hallgatás. Most viszont itt egy újdonság, az egyelőre szintén csak kémfotón látható, de valamivel nagyobb, vélhetően 500 köbcentis modell.
Ezúttal is a QJ Motorral közös projektről lehet szó, az új Harley minden bizonnyal a kínaiak olasz almárkájává vált Benelli egyik gépével, a Leoncino 500-zal közös alapokra épülhet. Ez egyben azt is jelenti, hogy nem V2-es lesz, hiszen a Leoncino 48 lóerős, 500 köbcentis blokkja soros kéthengeres. Ez még az európai A2-es jogsihoz is passzolna, nem úgy, mint a QJ kicsit nagyobb, 550-es blokkja az SRV550-ből.
Kérdés persze, hogy ezeket a kis köbcentis gépeket egyáltalán elhozzák-e Európába. Nyilván elsősorban az ázsiai piacra készülnek, az ottani igényeket elégítik ki, azokon a tájakon ezek a kategóriák pörögnek a legjobban. Ezzel szemben kontinensünkön talán inkább csak aláásnák a Harley presztízsét.