Elég látványos a Ducati DesertX és az Audi RS Q E-tron páros gyakorlata
Igen összetett technikájú szörnyeteggel, az RS Q E-tronnal állt rajthoz az idei Dakar-ralin az Audi. Az akár 680 lóerős rendszerteljesítményre képes, elektromos, hatótávnövelős versenygép Mattias Ekströmmel a volánnál egy abszolút kilencedik helyet hozott végül. De hogy jön ez most a Totalbike-ra? Úgy, hogy az autó a Ducati DesertX-szel mutatott be egy kis fogócskát, elég látványos videó lett a végeredmény.
RS Q E-tron: az Audi csodaszörnye a Dakarra
680 elektromos lóerővel és hatótávnövelő turbómotorral készülnek a világ egyik legkeményebb versenyére.
Az ősszel bemutatott túraenduró nyergében az a Danilo Petrucci ült, aki nemrég még a MotoGP-ben húzta a gázt, majd a Dakarnak a KTM színeiben vágott neki, és a különféle nehézségek ellenére szakaszt is tudott nyerni. Ezzel az első GP-pilóta lett, akinek ez összejött. Azóta éppen a Moto Americában oktat, két versenyhétvége négy futamából hármat megnyerve vezeti a pontvadászatot.
DesertX: a legjobbat a végére hagyták
A levegős blokkból persze folyadékhűtéses lett a végére, de eléggé rendben van az olaszok túraendurója.
A videónak természetesen nincs igazán mély mondanivalója. De ha már a Ducati úgyis az Audi érdekeltségébe tartozik, kihasználták ezt a tényt, és népszerűsítették kicsit egymást. A DesertX-et is az RS Q E-tron köntösébe öltöztették, aztán felverték a port. Petrucci amúgy igen elismerően beszélt a motorról. Az Audit sem nyeretlen kétéves vezette, a kétszeres rali-világbajnok és háromszoros Dakar-első Carlos Sainz tekerte a kormányt, neki a fia éppen a Ferrari F1-pilótája.
A projekt apropója egyébként, hogy a DesertX-et május végén kezdik forgalmazni Európában, és a teljes verzió mellett lesz A2-es jogsival vezethető variánsa is.