Háromkerekű robogóból sincs túlkínálat a piacon, a Peugeot Metropolis kigolyózása óta csak a Piaggio MP3-at és a Yamaha Tricityt említhetjük. Hát még háromkerekű motorkerékpárból: lényegében egyedül a Yamaha Niken létezik ebben a szegmensben, már ha a klasszikus, hátul kétkerekű trike-okat nem vesszük ide. Most versenymotor is lesz belőle.
Megint a japánok csinálták meg rendesen
Olyan, mint egy normális motor, csak lerobbanthatatlanul rajta van az úton.

Noha a Niken annak idején az MT-09 blokkját kapta, azóta nem követték le az izom-naked evolúcióját, így nem 890, hanem 847 köbcentis CP3 sorhármas blokkal készülnek az olasz hegyi felfutó bajnokság (CIVM) futamaira. Bár a módosításokat nem részletezték, annyi biztos, hogy gyári versenyalkatrészekkel, a Genuine Yamaha Technology Racing (GYTR) motyóival pakolták meg a gépet.
A Nikennel két versenyt terveztek lefutni a bajnokságban. A mögöttünk hagyott hétvégén Luca Pedersolival a nyeregben már teljesítették is az elsőt, míg július 17-én az olasz Superbike-bajnokság négyszeres ezüstérmese, Luca Savadori csavarja majd a gázt.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.