Megtörtént a hivatalos bejelentés, a Suzuki tényleg kiszáll a MotoGP-ből az idei szezon végén. Erről még májusban írtunk először, ám akkor a sorozat jogtulajdonosa, a Dorna feltartott mutatóujjal jelezte, hogy nem ennyire egyszerű és egyoldalú a döntés. Elkezdődtek az egyeztetések, mostanra pedig pont került az ügy végére.
![AAPOKD2ICBA7VEF5BY7SS36JHY](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4443/44434/444346/44434684_5ab2c38705cedc1c71dc66fde1381b18_wm.jpg)
A részleteket egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de jó eséllyel a Suzukinak fájdalomdíjat kellett fizetnie a felbontott szerződés miatt – igaz, talán még így is olcsóbban kijöttek, mintha akaratuk ellenére maradniuk kellett volna. A kilépést eredetileg is a nehéz gazdasági helyzettel és a kedvezőtlen autóipari folyamatokkal indokolták, át kell ugyanis helyezniük a fókuszt és az erőforrásokat is más területekre koncentrálják.
![mgp1mirrinsr1.big](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4308/43081/430813/43081360_b39c475fb0b75cb1f22193e8698bb8f6_wm.jpg)
Azt éppen pár napja jelentették be, hogy a Suzuki egyik gyári versenyzője, Alex Rins jövőre az LCR Hondánál folytatja. Csapattársát, a 2020-as világbajnok Joan Mirt szintén a Hondával, csak éppen a gyári alakulattal hozták hírbe, ő Marc Márquez csapattársa lehet, ha bejönnek a találgatások. Rajtuk persze még az istálló számos szakembere nézhet új munka után.
De nem a MotoGP az egyetlen áldozat, amit a Suzukinak meg kellett hoznia. A közleményben azt is bejelentették, hogy elhagyják a FIM Endurance-világbajnokságot. Ez sem kevésbé fájó pont vélhetően a hamamatsui márkának, mivel ott ők a címvédők, tavaly a Yoshimura SERT csapat diadalmaskodott, soariban Sylvain Guintolival, Xavier Siméonnal és Gregg Blackkel.
![AAPmAxV.img](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4023/40234/402344/40234483_7cb23fa924632bf2523f4dcb8b4c9a8f_wm.jpg)
Más sorozatokban már korábban elkezdődött a források kivonása. A Superbike-vébén 2015-ben állították le a Crescent Suzuki csapat gyári támogatását, míg az MXGP-ben 2017 óta nincs gyári hátterű istálló. Úgy fest, a japán márka többet tud spórolni azzal, ha nincs jelen a motorsport élvonalában, mint amennyi hasznot hajtana ezeknek a versenyeknek a marketingértéke, kutatás-fejlesztési és egyéb vonatkozásai.