A Triumph még 2019-ben lett a Moto2 kizárólagos motorbeszállítója, ezt a feladatot a Hondától vették át. Míg a japánok idejében 600 köbcentis sornégyesek mentek a gyorsasági-vébé második vonalában, addig a brit hatalomátvételt követően 765 köbcentiméteres sorhármasokra váltott a széria. A Street Triple RS 765 blokkján alapuló háromhengerest a bemutatása óta természetesen többször finomították. Most újra hozzányúltak.

A számokban leginkább kifejezhető változás a teljesítményt érinti. Az új évadban, 2023-ban már öt lóerővel többet használhatnak ki a versenyzők, de pontos adatot nem tudni, csupán annyit, hogy 140 lóerő fölött tud a háromhengeres. Ehhez pedig az eddiginél 400-zal magasabb fordulatszám is társul. A teljesítménynövekedést egyebek mellett új hengerfejjel, módosított szelepekkel, új vezérműtengely-profillal és átdolgozott szeleprugókkal érték el. Reszeltek valamelyest a dugattyúkon, a hajtórudakon és a főtengelyen is.
A gyorsaságimotoros-vébé globális jogtulajdonosa, a Dorna egyébként elégedett a Triumph által szállított blokkokkal. Ezt támasztja alá az is, hogy nemrég 2024-ig meghosszabbították velük a szerződést.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.