370 lóerő elég lesz egy Busába?
Pár hónapja Zombi írt a Suzuki Hayabusáról, na nem egy szokványos tesztről van szó, hanem a műszaki csemegék boncolgatásáról. Abban került elő, hogy nagy kérdés volt, milyen is legyen az új Busa: felmerült a turbó, a hibridhajtás, a hengerek számának növelése. Végül egyik sem valósult meg, sőt 197 helyett már csak 190 lovas lett a harmadik generáció. Ez mondjuk pont nem is kell, hogy bárkit érdekeljen, mert a Hayabusa nem attól a legek motorja, hogy mekkora a végsebessége, vagy hogy milyen számok szerepelnek a forgalmiban.
Ha ezt elolvasod, egészen másként fogsz nézni a Suzuki Hayabusára
Bármennyire is elavult az egész koncepciója, mégis ezen a motoron érhető tetten a legtisztábban az, ami az egész japán motorgyártást naggyá tette.

Attól persze még vannak, akik úgy gondolják, sokkal több a potenciál benne, mint amit a gyáriak szabadon engedtek. A brit TTS Performance ezért azzal ünnepelte saját fennállásának 40. évfordulóját, hogy kezelésbe vette a gépet – az eredmény a Super Busa lett, amelyre valószínűleg nagyon sokat elégedetten csettintenek azok közül is, akik a gyári Hayabusára fanyalogva néztek.

A teljesítmény növelésének kulcsa a Rotrex C30-94 kompresszor, plusz a hozzá passzoló töltőlevegő-hűtő. Noha a finomhangolás az építők szerint még hátravan, így is 372 lóerőt és 260 newtonmétert tud a hergelt Busa kábé tízezres fordulaton, és ezek a számok nem hasra ütve bemondott értékek, hanem mérőpadon feljegyzett adatok.

A TTS-t vezető Richard Albans nem akarta pusztán a kompresszorral letudni az egész Super Busa-projektet, ezért megkérte Kar Lee-t a Kardesigntól, hogy nyúljon hozzá a külsőhöz is. A fejidomra tervezett szárnyak még nem készültek el teljesen a jubileumi bulira, egyelőre ideiglenes, 3D nyomtatott darabokat raktak fel, de a véglegesek szénszálasak lesznek, a karbonfelnik a Rotoboxtól jönnek, nagyobb féktárcsákat kap a motor, valamint egyoldali lengőkart is terveztek hozzá. Kar Lee többféle fényezést-matricázást álmodott meg, többnyire a márkára jellemző kék-fehér színösszeállításra alapozva.
A negyvenéves évfordulóra utalva éppen 40 darabot készít majd a TTS Performance a Super Busából. Ezekért mintegy 46 ezer fontot, vagyis bő 22 millió forintot kell kicsengetni.
Forrás: Motorrad
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.