Idén éppen harminc éve annak, hogy először nyerte meg a gyorsaságimotoros-világbajnokságot az Aprilia. 1992-ben a 125 köbcentis géposztályban diadalmaskodott az olasz Alessandro Gramigni – aki amúgy éppen a Hungaroringen nyert utoljára. Ezt a sikert még sok-sok további követte 125-ben és 250-ben is, olyan nevekkel, mint Max Biaggi, Valentino Rossi, Álvaro Bautista vagy Talmácsi Gábor. A királykategóriában a bajnoki cím még soha nem jött nekik össze, de idén, a jubileumot ünnepelve azért elég jól szerepelnek.
![](https://kep.index.hu/1/0/4510/45104/451047/45104792_275cdcb2b7c36d284a33ee8d52598273_wm.jpg)
A motorsportsikereket most egy limitált példányszámú sportmotorral ünneplik: az RSV4-ből készült el az XTrenta (a trenta harmincat jelent olaszul). Nemcsak a 230 lóerő teszi különlegessé, bár való igaz, hogy ezzel az alapból sem gyenge, 217 lovas RSV4 mellett a 228 lóerős RSV4 X-et is felülmúlja. A teljesítménynövelésen kívül karbonvázat, valamint az RS-GP vébés versenygépéhez hasonló titán kipufogórendszert is kapott.
![](https://kep.index.hu/1/0/4510/45104/451047/45104794_67fe03671e591540bc8b4b264605441b_wm.jpg)
Míg a kipufogó az SC-Project munkája, addig az új levegőszűrő és a hűtő is a Taleo Tecnoracingtől jön, a motorvezérlés Magneti Marelli. Az Öhlins futóművet az olasz Andreani módosította, méghozzá a MotoGP-mérnökök iránymutatását is figyelembe véve. A megállást Brembo GP4-MS monoblokk nyergek segítik, elöl 330-as tárcsákkal. A Pirelli Diablo SBK slickek kovácsolt magnézium Marchesini felniken feszülnek.
![](https://kep.index.hu/1/0/4510/45104/451047/45104796_b7f14598a6233ac9328970a16c17366a_wm.jpg)
A különmodellből mindössze száz darab készül, ennek megfelelő az árazása is. 50 ezer eurót, azaz jó 20 millió forintot kérnek egy-egy példányért, és erre még az országonként változó adók és egyéb költségek is ráugranak. Cserébe egy kőkemény, kizárólag versenypályára szánt gépet kapnak a szerencsések.