Gyorsabb és könnyebb: itt a Ducati Monster SP
Bemutatta a Monster-család harmadik tagját is a Ducati: a sima Monster és a Monster+ után az SP-vel egészült ki a kínálat. Ahogyan az lenni szokott, ez a két betű a hegyesebb változatokat jelöli az olaszoknál (SP = Sport Production), de általában nem a motorerőben, hanem a körítésben van eltérés. Ahogy most is.
Mert a Monster SP-be is ugyanaz a 937 köbcentis V2-es Testastretta került, mint az alap Monsterbe, és éppúgy 111 lóerőt tud 9250-nél, míg 93 newtonméteres legnagyobb nyomatékát 6500-nál adja le. Ahelyett, hogy ezt az egyébként is potens blokkot piszkálták volna, igyekeztek itt-ott lefaragni a tömegből, valamint a futóműhöz is nyúltak.
Ez a gyakorlatban elöl-hátul Öhlins alkatrészeket jelent: előre a minden paraméterében állítható NIX30-at szerelték – ez 43 milliméteres fejreállított villa. Hátra is egy állítható Öhlins monoshock került. Mindezekkel ráadásul 0,6 kilogrammot sikerült megtakarítani, ami nem hangzik soknak, de ezen a szinten minden dekagramm számíthat.
A féket illetően is van változás, bár maradtak a Brembónál, de előre Stylema nyergek kerültek, megtartva a 320 milliméteres tárcsákat, míg hátul a 245-ös méret is változatlan. Van természetesen kanyar-ABS is. Új Termignoni kipufogót is kapott az SP, így minden módosítást egybevetve összesen két kilogrammot sikerült fogni a gép tömegén, menetkészen 188 helyett 186 kilót nyom.
Az új futóművel amúgy kicsit emelkedett a hasmagasság, és kanyarban nagyobb dőlésszöget érhetünk el, de ez magával húzta az ülésmagasságot is: 820 milliméterről 840-re. Ha valaki ezzel nem lenne kibékülve, opcionálisan 810-re csökkentést vagy 850-re emelést is kérhet. Ami pedig egy ilyen kihegyezett gépnél talán kicsit furcsa, hogy lesz belőle A2-es jogsihoz passzoló, fojtott kivitel is.
Az SP a MotoGP ihlette vörös-fekete fényezéssel már év vége előtt megjelenik a kereskedésekben. 24 hónap kilométer-korlátozás nélküli garancia jár hozzá, ára pedig 15 290 euróról indul, ez átszámolva bő 6,2 millió forintot jelent.
Az oldalról ajánljuk
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.