Új szériagyártású terepmotorral bővíti kínálatát a Fantic – sőt rögtön kettővel is, igaz ezek szoros rokonságban állnak. A hírek szerint a XEF Rally és a XEF Rally Factory egyaránt az Abu-Dhabi Desert Challenge-en is induló gyári versenyenduróból merített, a két gép alapjai közösek, de a Factory eggyel magasabb polcon foglal helyet.
![](https://kep.index.hu/1/0/4553/45536/455369/45536944_1d95948173b08447148440e1cba2dff2_wm.jpg)
A 450 köbcentis, Euro5-ös blokkot alumíniumvázba építették, a futóművet pedig előre-hátra a Kayaba szállította. 48 milliméteres villát, illetve központi rugóstagot választottak, 310, illetve 300 milliméteres rugóúttal. A megállásról elöl 300 milliméteres, hátul 245-ös tárcsa gondoskodik, a féknyereg a Moto Mastertől érkezett. A nagyobb hatótáv érdekében dupla benzintankot kapott a XEF Rally, a kettőnek együtt 30 literes a kapacitása.
![](https://kep.index.hu/1/0/4553/45536/455369/45536962_37777ff030dbb68d964d4178a257a44f_wm.jpg)
A navigálást a héthüvelykes, Rally Screen fantázianevet viselő, plexiborítású kijelző segíti, amely a gyáriak szerint a piacon lévő bármelyik navigációs szoftverrel kompatibilis. Nemcsak érintésérzékeny, hanem a kormányon elhelyezett gombokkal is vezérelhető, ami menet közben elég hasznosnak tűnik. Szükség esetén le lehet kapni a motorról, és gyalog is magunkkal vihetjük.
![](https://kep.index.hu/1/0/4553/45536/455369/45536964_34637edfe6d8ff9d46e5ecd13566071e_wm.jpg)
A Factory kivitel még szorosabb rokonságot ápol az éles versenygéppel, és mindössze ötven darab készül belőle, amelyeket sorszámoznak is. Változás a sima Rallyhoz képest például a műszerezettségben figyelhető meg, a gép kapott egy olyan tartókonzolt, amely a professzionális itinerek befogadására is képes. Nagyobb továbbá az olajhűtő, és még egy kiegészítő tankot felszereltek, az Arrow titánkipufogó pedig 1,5 kilogrammot takarít meg. Kapott még a Factory hidraulikus kormánylengés-csillapítót is.
![](https://kep.index.hu/1/0/4553/45536/455369/45536966_0460905dca23430a09498cf532e61df2_wm.jpg)
A Factory kivitelhez emellett versenymez és szerszámosláda is jár. Mindkét variáns a Motori Minarelli üzemében készül Bolognában, és novembertől lesz kapható. Azokat célozzák meg, akik kimondottan célgépet keresnek, az alapár pedig 24 ezer euró fölött alakul egy picivel.