SP2-vel bővült a Ducati Streetfighter széria

2022.10.21. 11:58

Frissítette a Streetfighter sorozatot a Ducati, de nemcsak a V4 és a V4 S újult meg, hanem csúcsmodellként csatlakozott a palettához az SP2 is. A ráncfelvarrás egyébként változásokat hozott a futóművet, a vázat és az elektronikai rendszert illetően is.

A Streetfighter is megkapta azt az átdolgozott geometriájú vázat, amelyet a Panigale V4-hez készítettek erre a modellévre. Ez többek közt a hátsó lengővilla forgáspontjának eltolását jelenti, négy milliméterrel fölfelé. Ettől azt remélhetjük, hogy erőteljes gyorsításnál kevésbé ül be a motor segge. Emellett kicsivel lágyabb rugók kerültek előre és hátra, az első futóművet a Showa szállítja, a hátsót a Sachs, és utóbbi cégtől származik a kormánylengés-csillapító is. Legalábbis az alap V4-en, ugyanis az S és az SP2 félaktív Öhlinset kapott, szintén Öhlins kormánycsillapítással.

A 17 colos felnik azonban kivitelenként különböznek: a V4-é aluöntvény, a V4 S-ét kovácsolt alumíniumból marták a Marchesini szakemberei, míg az SP2-re alumínium aggyal ellátott karbonfelnik kerültek. Ez utóbbi az alapmodellénél 3,4, az S-éhez képest 1,4 kilóval könnyebb. A gumik ellenben egyformán 120/70, valamint 200/60 méretűek.

A teljesítmény érintetlen maradt, az 1103 köbcentis Desmosedici Stradale V4 blokk 208 lóerőt tud 13 ezres fordulaton, és 123 newtonmétert 9500-nál. Akrapovic-rendszerrel és ahhoz passzoló motorprogrammal már 220 ló és 130 Nm a csúcs, ráadásul öt kilót spórolunk is. Az SP2 száraz kuplungot is kap alapból. A tank kapacitása egységesen 17 literre nőtt (16-ról), ez 7,6 literes fogyasztással 223 kilométeres hatótávot eredményez. Az Evo 2-es elektronikai csomag újraprogramozott kipörgésgátlót, egykerekezés-gátlót és gyorsváltót is hozott.

A frissítés kétezer euró körüli drágulást is magával hozott. A V4 23.390 euróba, a V4 S 26.290 euróba, míg az SP2 35.990 euróba kerül.