Teljesítménymérés, magasabb korhatár és kötelező ABS: szigorodhat a segédmotorozás az EU-ban
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács – vagyis ETSC – jelentése szerint az Európai Unióban 3891 ember halt meg motoron 2021-ben. Ez a szám ugyan 25 százalékkal alacsonyabb, mint a tíz évvel korábbi adat, de még mindig túl magas, ezért lépnének az ügyben.
Többek között a segédmotoros kerékpárok szabályzását egységesítenék. Ugyan az EU legtöbb országában jelenleg 16 éves kortól vezethető segédmotoros kerékpár, vannak olyan államok – köztük Magyarország is – ahol már 14 éves kortól vezethető ilyen jármű. A tervezet szerint ezt a korhatárt egységesen 16 évre emelnék.
Retteghetnek a kamu 50-esek – de nem a rendszámtól!
Mobil mérőpadokkal járja az országot a hatóság, pedig lenne itt egyszerűbb megoldás is. Vélemény.
A jelentés kitér arra is, hogy kötelezővé kéne tenni az ABS-t a 125 köbcenti alatti motorkerékpárokban is, amivel szerintük szintén növelhető a biztonság. Nem csak a kismotorosok kerültek fókuszba: az autógyártóknak és a kamiongyártóknak is javítaniuk kellene az aktív biztonsági rendszereiken az ETSC szerint.
Továbbá az 50 köbcentis segédmotorok esetén is aktívabban ellenőriznék a bukósisak használatát az olyan országokban, ahol kevésbé figyelnek oda erre az emberek. Ezen felül szerintük fontos lenne időszakosan ellenőrizni a segédmotorok műszaki állapotát, különös tekintettel a teljesítményükre, amit könnyű növelni.
Egyelőre egy tervezetről, ajánlatcsomagról van szó, nem tudni, hogy a fent leírtakból mit fognak ténylegesen is bevezetni.
Forrás: European Transport Safety Council
Az oldalról ajánljuk
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?