Ne lepődj meg, ha elhasít egy ilyen 160-nal
Jövőre megjelenik az eddigi legdurvább Italjet Dragster, pedig az 500GP nem akármilyen mezőnyben indul. Mármint házon belül, hiszen ilyen robogót más nem csinál, ráadásul a novemberi koncepcióból úgy tűnik, egy szemernyit sem eresztettek, nem puhították fel az esetleges vásárlóréteg-szélesítés jegyében.
A 125-ös és 200-as elődmodellekhez hasonlóan marad a kategóriában abszolút szokatlan, de rendkívül látványos térhálós váz, a további elemeiben viszont egy egészen új power-robogó születik. Először is ott van az blokk. Egyhengeres, 450 köbcentis, 43 lóerős darab, ami 8000-nél adja le a legnagyobb teljesítményét, 6000-nél pedig 43 newtonméternyi csúcsnyomatékát. Ehhez jön egy hatfokozatú, rendesen lábbal kapcsolgatós váltó.
A kisebbik Dragsterekhez képest a függőcsapszeges kormányzást is dobták, helyére 47 milliméteres becsúszószár-átmérőjű USD villák kerülnek, hátra dupla rugók, a fék pedig a Brembótól érkezik. A véghajtás pedig lánc, szóval inkább csak névleg soroljuk majd az 500GP-t a robogók közé.