Új ötlet a porondon: világító szárnyakat a BMW-kre
Új szabadalommal köszönt be a BMW Motorrad, de az első meghökkenés után érthető magyarázatot kapunk rá, hogy mi vezérli a fejlesztést. A jelenleg futó S 1000 RR és M 1000 RR sportmotorokon az irányjelzők a tükrökbe építve kaptak helyet. Csakhogy a grammra mérős mérnöki fejekben megfordult, hogy van annál jobb pozíció is.

Méghozzá a motorokon lévő aerodinamikai elemekbe, azaz szárnyakba foglalva. Ennek pedig egy oka van. A súly, a tömeg. Ami így egyrészt lentebb, másrészt pedig előrébb kerül. Tehát a tervezőasztalon ennek feltétlenül van létjogosultsága, és ne felejtsük el, hogy aki beruház egy M 1000 RR-re, az csúcstechnológiát akar, ami ezekből az apróságokból tevődik össze.

Az irányjelzőkön túl pedig a nappali menetfényt is a szárnyakra helyeznék ki. Emellett már nem csak méricskélés szól, hanem az is, hogy a nappali menetfények így a motor szélsőbb pontjaira kerülnek, azaz a többi közlekedő számára figyelemfelketőbbé, könnyebben érzékelhetővé válnak a fények.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.