De most már tényleg elkészül a Benelli TRK 702

2023.07.21. 15:37

Mintha az elvárások miatt megtorpant volna a Benelli a nagyobbik túraendurójuk, a TRK fejlesztésével. Évek óta előkerül a hír, hogy most már jön. A 800 köbcentis blokk jó ideje a gyártó rendelkezésére áll, van is belőle csupasz motor, meg régimódi változat, de valahogy pont az ötkilós kategóriában óriási sikert arató – ne felejtsük el, hogy az olasz piacon például elképesztően nagyot megy a TRK 502 – típus nagyobbik változatába nem sikerült belepasszírozni. De most már tényleg jön. Kiscserkész-becsszó meg minden. Szeptemberben. Ha minden igaz.

TRK 702 X Anthracite Grey copy
Fotó: Benelli

De nem a Benelli nagymotor kínálatát mozgató 754 köbcentis motorblokkal, hanem egy 698 köbcenti hengerűrtartalmú sorkettessel, amitől 70 lóerőnyi legnagyobb teljesítményt és 70 Nm forgatónyomatékot várhatunk. Ez lesz a Benelli TRK 702.

Pontosabban a Benelli TRK 702 és a TRK 702 X, hiszen egy közúti és egy off-road használat irányába eltolt változattal rukkolnak elő. A két modell között kiszámítható különbségek lesznek. Előbbi 17-es, utóbbi 19-es (küllős) első kerekekkel jön. Bár előre mindkettő megkapja a márka védjegyének számító 50-es Marzocchi oszlopokat, 140 milliméteres rugóúttal, hátra már jut differencia. Előbbi 154 mm rugóutat kap, utóbbi 173-at és minden paraméterében állítható.

TRK 702 Forest Green copy
Fotó: Benelli

A hátsó fékek megegyeznek a két motoron, de az alapváltozat előre négydugattyús nyerget kap, az X kettővel gazdálkodik. A gumit mindkét esetben a Pirelli szállítja és jól mutatja a felhasználási területet. A sima 702 120/70-es és 160/60-as Angel GT-ivel szemben az X-re Scorpion Rally STR 110/80 és 150/70 kerülnek.