MV Agusta blokkos Benelli a láthatáron
Úgy három évvel ezelőtt kezdte felvezetni a kínai QJ Motor, hogy nagy terveik vannak egy soros négyhengeres blokkal, amiről akkor az a megállapítás született, hogy erősen hajaz az MV Agusta Brutale motorjára. Lassan kikristályosodik, hogy a puszta hasonlóságnál sokkal többről van szó, bár ez már akkor is összeállhatott volna, amikor az olaszok 2020-ban eladták a már kifutott modell jogait és gyártószerszámait.
Akkor még kérdés volt, hogy sportmotorban vagy brutál csupaszban gondolkodnak a Benellit is birtokló QJ-nál. A kiszivárgott SRK 1000 RR kép, valamint a mellé érkező homologizációs adatok azt hiszem erre egyértelmű választ adtak.
A kép alapján az SRK 1000 RR megörökölte a Brutale 1000-től a vázat, a lengővillát. Előre fejenálló Marzocchi villák kerülnek (akárcsak a Brutale), a féket pedig a Brembótól veszik (Stylemának tűnik, mint a Brutalén). A soros négyhengeres blokk viszont nem tündököl egykori fényében. A hengerűrtartalmon csaptak egyet, így 921 köbcentiből gazdálkodnak, a teljesítmény pedig 125 lóerőre állt be 10 500-as fordulatszámon, ami már nem az ezres sportmotorok, inkább a Yamaha CP3-as blokkjának terepe.
Ha megcélozzák vele az európai piacot, akkor várhatóan már idén bemutatják az EICMA kiállításon a Benelli égisze alatt.