48 lóerő, 159 kiló - Aprilia RS 457

2023.09.15. 10:33

Épp a minap olvasgattam maestro Szabó Henrik korábbi Aprilia RS 660 tesztjét, miután személyesen is találkoztam egy eladó példánnyal Ivanicséknál. Ott, a gép mellett állva eszembe jutottak a szavai: “És nem a szögegyszerű központi rugóstagot kell ekézni, vagy éppen az elnagyolt felső villahidat megfújatni, hanem örvendezni kell az aluváznak, a míves alu lengővillának, a potens erőforrásnak és a harapós fékeknek.” - írta akkor, és bevallom egy kicsit megkívántam. Mármint az RS-t. Erre milyen infó jön szembe? Noaléban összedobtak egy kisebb változatot.

RS 457. Micsoda hangzatos név! Az RS ugye adja magát, sportos, idomos Apriliát takar, a 457 pedig értelemszerűen a kéthengeres, A2 kompatibilis módon 47 lóerős motorblokk hengerűrtartalmára utal.

Vajon a 457 esetében is lesz minek örülni? A váz biztató, alumínium, ráadásul pontosan ugyanúgy csatlakozik a forgattyúsházhoz, mint ahogyan azt a 660-on láttuk. A lengővilla hasonlóan igényes, de csak látszatra áll közel a nagyobbik testvér alkatrészéhez, ez ugyanis már acél. Fékekkel pedig a Brembo helyett a ByBre szolgálja a ki a kisebbik RS-t. A motor össztömege szárazon így 159 kilóra jön ki. Ezek alapján elsőre kicsit kevésbé hanyatt esős a 457, mint a 660, de egy jó gyorsváltóval azért még így is érdekes lesz, hogy mit tudnak majd a kisebb pályákon (és persze azon kívül) nyújtani.