Valószínűleg a közeljövő slágerextráját mutatta be a Honda

2023.10.17. 09:24

Lássuk be: nem szeretünk kuplungolni. Oké, így tanultuk, ezt tartjuk etalonnak (hovatovább, férfiasnak is), de azért valójában mindig keressük a kiskapukat, hogy annyit azért mégse kelljen. Elfogadtuk, megszoktuk, talán meg is szerettük már – én nem – a Honda DCT-automatáját, más motorokon megtanultunk kuplung nélkül, gáz-visszaeresztéssel váltani vagy éppen megrendeljük a gyorsváltót, akár nem sportos motorra is, hogy az nettó kényelmi extraként szolgáljon.

452721 24YM Honda E-Clutch
Fotó: Honda

Szóval ha fel kell tennem rá egy száraz pogácsát, akkor arra fogadok, hogy a Honda technológiai újdonsága, az E-Clutch aratni fog. Ez nem más, mint alapvetően egy elektronikus vezérlésű kuplung rásegítés, aminek a végeredménye az, hogy a hagyományos kuplungkart lehet használni (például lassú manőverezésnél tök jól jöhet), de nem muszáj. Mármint egyáltalán. Elindulásnál sem. Nézd csak!

A Honda sajtóközleménye szerint az E-Clutch többlettömege – ellentétben mondjuk a DCT-vel – elhanyagolható. A beépítése viszont nem okoz számukra különösebb nehézséget, azt könnyedén tudják a már futó motorblokkjaikhoz adaptálni. Ezért a technológia várhatóan hamar megjelenik majd a kínálatban, méghozzá a közleményük szerint a – bocsánat, ezt kénytelen vagyok pőre angolságában idézni – “fun motorcycles” kategóriában. Ez pedig már csak azért is érdekes, mert így hamarosan megtudhatjuk, hogy a Honda szerint pontosan mi esik ebbe a bizonyos mókamotor kategóriába.