Erős elektronikai ápdéttel lépett be a Suzuki a crossover világba
Ha el akarlak ijeszteni, nem csak ettől az írott anyagtól, még az életkedvedtől is, akkor azzal kezdem, hogy a SAES meg az IMU vezérelt SRAS-sal összedolgozó SFRC az S1000GX legnagyobb újdonságai. De kezdjük valami sokkal fogyaszthatóbbal: a Suzuki is megérkezett a sport crossover szegmensbe. Az egykori 2005-ös (K5) GSX-R1000-ből származó és rommá fejlesztett sornégy, 150 lóerő, 106 Nm, alumínium vázban, a szebb napokat látott GSX-R szériától megörökölt alu lengővillával. Azért ez így már nem hangzik rosszul, nem?
Csakhogy a Suzuki kínálatában már ott van a GSX-S1000GT, a márka túramotorja, ami legfőbb pontjait tekintve csavar szinten egyezik meg a GSX-S1000GX-szel. Akkor mégis miben ad újat az utóbbi? A negyvenmilliós kérdésre: dizájn, stílus, elektronika. Szóval mégiscsak vissza kell térnünk a kütyübuzerálásra, mert a valóságban is ott fogjuk nyomogatni a TFT kijelzőn a beállítási lehetőségeket. Amiből akad egy pár. Próbáljuk meg inkább pontokba szedve!
- Elektronikus felfüggesztés (SAES): a változatos útviszonyoknak megfelelően folyamatában avatkozik be. (Suzuki lebegő futóművezérlés – SFRC), továbbá optimalizálja a felfüggesztés beállítását a sebesség függvényében (Suzuki sebességfüggő vezérlés – SVDC), valamint a fékezés során fellépő csillapító erőt szabályozza a dőlésszög függvényében (Suzuki lassuláscsillapítás-szabályozás – SDDC)
- Aktív csillapítás szabályozás (ADC): Az elektronikus felfüggesztés (SAES) segítségével négy elektronikusan vezérelt csillapítási módot („H”- kemény, „M” - közepes, „S” lágy és „U” - testre szabható felhasználói beállítást) kínál. A testre szabható felhasználói módban az első és a hátsó csillapítás egymástól függetlenül ±3 lépésben állítható a kemény, közepes vagy lágy üzemmód kiválasztásával.
- Adaptív stabilizátor (SRAS): a menetvezérlő rendszerrel együttműködve érzékeli az útminőségből fakadó egyenetlenségeket, így a normál útviszonyoktól eltérő útfelületen automatikusan aktiválja a Suzuki lebegő futóművezérlés (SFRC) rendszert, tehát röviden egy aktív futómű.
- Intelligens vezérlés (TLR): A kipörgésgátló rendszerrel (STCS) együttműködve az első kerék emelkedését korlátozza (egykerékgátló). Valamint ez felel az aktív (meg)csúszásvédelemért és nyomaték vezérlésért. A háttérben működő vezérlőrendszer a dőlésszög és a kerék sebességének adataiból határozza meg a maximális kimeneti nyomatékot.
- Választható automata hátsó felfüggesztési mód: A rugó előfeszítés elektronikus vezérlése. 4 üzemmódot kínál, amiből az egyik az automatikus beállítás.