Három henger, 675 köbcenti, mi az?

2023.11.11. 09:53

Három henger, 675 köbcenti, mi az? Aha, hát ha arra gondoltál, hogy Triumph, akkor a válaszom az, hogy nem. Talán MV Agusta? Ó, felejtsd el azokat az “F” betűket, még mielőtt megfogannának! Ez bizony kína terméke: a CFMoto új motorblokkja, amit kiráncigált a milánói EICMA-kiállításra.

cfmoto-3cyl.png
Fotó: CFMoto

Az igazság az, hogy ez nem akkora újdonság. A CFMoto valójában egyszer már megvillantotta a blokk egy részét, amikor bemutatott egy idomozott, sportos prototípust, a 675SR-t (éééérted, hát azért az mégsem 675RS!) csak valahogy nem ütött akkorát az ingerküszöbön, hogy elárassza kínai CFMoto Day-en megvillantott újdonság a nemzetközi szaksajtót. Szóval most kivitték külön a blokkot a tisztelt ojrópai motoros kultúrának, és tessék.

cfmoto-675sr-1
Fotó: CFMoto

Bár mélyre hatoló adatokat egyelőre nem tettek közzé, de azzal már erősen büszkélkednek, hogy az alumínium hengerfal, a kobalt bázisú ötvözetből készült szelepek, a kovácsolt alumínium dugattyúk egyrészt mutatják milyen sokat raktak ebbe a motorba, másrészt arra, hogy az össztömege megáll 55 kilogrammon. Legnagyobb teljesítményét 100 lóerő fölé ígérik (csak a kontextus kedvéért, a 675 Daytona 123 lóerős volt), a csúcsnyomatékot pedig 68 newtonméter körül várjuk. Mindezt elég magas fordulatszámon, a kínai háromhengeres ugyanis 12.300-nál szabályoz.