Kína megpróbálja a lehetetlent: sportmotort gyárt Európának

2023.11.12. 08:54

A QJ Motor növekszik. És nem csak a piacra vetített értelemben, hanem a köbcentik tekintetében is. Először is ott van ugye az SRT 800 túraenduró (és ikertestvére a Benelli TRK 800), az EICMA-ra kivittek egy 900 köbcentis csupasz tanulmányt, és két egészen érdekes, kész darabot a sportmotor szegmensből, erős MV Agusta behatással.

Az SRK 900 RR a párosból a nagyfiú. Nem csak köbcentiben, hanem felszereltségben is. A 921 köbcentis, soros elrendezésű, négyhengeres blokk Agusta származék (az összefonódás egyébként nem meglepő, gondolj csak vissza az 5.5-ös Lucky Explorerre, amiben Qianjiang sorkettes van), amiből 130 lóerőt hoztak ki 10.500-as fordulatnál, és 95 Nm forgatónyomatékot 8100-nál.

Érdemes megfigyelni néhány apró részletet. Az orgonasíp kipufogó megint csak egy az egyben MV Agusta dizájn, és bizony ennek is kíváncsi lennék a hangjára. Az egykaros lengővilla szintén ismerős darab. Az első fordított Marzocchi villák biztatóan festenek, a Marzocchi kormánylengés-csillapító szintén. A Brembo fékek, ha nem is monobloc darabok, a rögzítésük és a főfékhenger(!) radiális.

A kisebbik testvér az SRK 800 RR. A blokk itt is sornégy, de már “csak” 778 köbcenti, amiből 100 lóerő jön ki. A felszereltsége visszafogottabb (nézd csak meg a piros motoron a kipufogót, az már egy hagyományos darab), a különbség pedig várhatóan a két motor árában is ennek megfelelően fog jelentkezni. A QJ magyarországi importőre szerint a két motor tavasszal egyszerre érkezik a hazai piacra.